شناسهٔ خبر: 68041623 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عرض ارادت طلایی

محمد بهبودی می‌گوید: «من از جوانی همیشه یاد امام رضا(ع) را در ذهنم داشته‌ام، همواره با وضو وارد میدان رقابت انفرادی و تیمی شده‌ام و از امام رضا(ع) کمک خواسته‌ام تا من را یاری کند».

صاحب‌خبر -

همه سرمایه عمرش را جمع کرده و آورده تا تقدیم درگاه دوست کند. این‌ها مزد عرق ریختن، بی‌خوابی و زحمات بی‌وقفه او است. برای جمع کردن این پس‌انداز ارزشمند، ۵۰ سال بی‌درنگ تلاش کرده تا روی سکوی قهرمانی بایستد.

محمد بهبودی کاپ‌ها و مدال‌هایش را با خودش از تهران آورده تا تقدیم موزه آستان قدس رضوی کند. او که در رقابت‌های مختلف کاراته در گوشه‌گوشه جهان حریفان را ناکام گذاشته است، اینجا با دست پایین در محضر حضرت رضا(ع) حاضر شده تا به الطافی که سال‌ها این امام مهربان در میدان رقابت‌ها به او داشته، پاسخ کوچکی دهد.

از بچگی عاشق این صحن و سرا هستم

داستان ارادت او به این صحن و سرا به پیش از مدال‌آوری و پوشیدن لباس سفید میدان کاراته برمی‌گردد، او از کودکی دلداده حضرت(ع) است، از همان زمان که با پدر و مادرش قدم در حرم مطهر رضوی گذاشت، از کرامت‌های امام رضا(ع) شنید و البته با چشم خود دید چگونه مردم به صاحب این مکان مقدس عشق می‌ورزند. محمد بهبودی می‌گوید: «پنج یا شش سال داشتم که نخستین خاطره حضور در حرم مطهر در ذهنم شکل گرفت‌، یادم است که پدر و مادرم چه حالت معنوی‌ای داشتند، آدم‌های دیگر هم با دیدن گنبد خوشحال می‌شدند ‌و یا شاید اشک می‌ریختند. از آنجا صاحب این بارگاه را شناختم و تا همیشه ارادتمند این آقا هستم».

عرض ارادت طلایی

ترکیب جوادیه و فیلم‌های بروسلی

سال‌هاست مدال‌های پرتعداد مسابقات داخلی و کاپ‌های قهرمانی در قفسه‌های اتاق و محل کار آقامحمد جا خوش کرده‌اند. این‌ها نتیجه علاقه او به کاراته است، علاقه‌ای که ثمره فراوانی داشته است، او کاراته‌کای کمربند مشکی دان۹ است و در این مسیر بی‌توقف پیش می‌رود. مسیری که از کوچه‌های جوادیه تهران آغاز شد و با دیدن فیلم‌های بروسلی به اوج خود رسید. عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته کشورمان می‌گوید: «بچه‌ها در جوادیه حرکات رزمی را دوست داشتند، حدود ۵۰ سال پیش با هم ورزش و کارهای رزمی انجام می‌دادیم، بعدتر که فیلم‌های بروسلی آمد همه دوست داشتیم کاراته‌کا شویم، خیلی تمرین می‌کردیم و دنبال کلاس بودیم، من در این راه وارد شدم و حالا نیم قرن است در کاراته و در ادامه سبک واداریو فعال هستم».

گوشه‌ چشمی از توجه آقا ما را بس

مربی نامدار کاراته کشور تیر ماه امسال فرصت طلایی را بدست آورد تا با تعدادی از بهترین و ارزشمندترین مدال‌ها و کاپ‌هایش راهی مشهد شود، او که نماینده فدراسیون جهانی کاراته واداریو ژاپن در ایران است سرمایه عمری مبارزه خود را برای اهدا به موزه مرکزی آستان قدس رضوی با خود آورده است.

محمد بهبودی می‌گوید: «من از جوانی همیشه یاد امام رضا(ع) را در ذهنم داشته‌ام، همواره با وضو وارد میدان رقابت انفرادی و تیمی شده‌ام و از امام رضا(ع) کمک خواسته‌ام تا من را یاری کند».

این ورزشکار افتخارآفرین کشورمان که در بیش از ۶۰ میدان انفرادی و تیمی افتخارآفرینی کرده، از توجه امام رضا(ع) به ارادتمندانش می‌گوید: «اگر همه ما در زندگی یک گوشه‌ چشمی از توجه امام رضا(ع) را به خودمان جلب کنیم در زندگی‌ برده‌ایم، این مدال‌ها را هم من متعلق به این حضرت(ع) می‌دانم؛ چراکه قلباً معتقدم اگر کمک ایشان در این سال‌ها نبود این نتیجه میسر نمی‌شد».

بهبودی اهدای مدال به آستان علی بن موسی الرضا(ع) را توفیق و سعادتی می‌داند که آرزو می‌کند نصیب همه قهرمانان ایران در رشته‌های مختلف ورزشی شود: «امیدوارم این کار برای سایر ورزشکاران هم الهام‌بخش باشد و سعادت اهدای مدال نصیب آن‌ها هم بشود تا در نتیجه آن تفکر علوی پیدا کنیم و دنباله‌رو راه ائمه اطهار(ع) باشیم و در نهایت همگی مورد شفاعت حضرت رضا(ع) قرار گیریم».

عرض ارادت طلایی

تبدیل سرمایه به میراث

هفت مدال طلا و چهار نقره جهانی در رشته کاراته شامل مدال نقره کمیته انفرادی چهل و یکمین دوره مسابقات کاراته فدراسیون جهانی واداریو ژاپن، دو مدال نقره کمیته انفرادی چهل‌ و هشتمین دوره جهانی واداریو ژاپن، مدال و جام طلا کمیته انفرادی چهل و نهمین دوره مسابقات کاراته فدراسیون جهانی واداریو ژاپن، مدال و جام طلا کمیته انفرادی پنجاهمین دوره مسابقات کاراته فدراسیون جهانی واداریو ژاپن، مدال طلای کاتای انفرادی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته در ناتینگهام انگلستان، مدال طلای کاتای انفرادی دهمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته در ناتینگهام انگلستان، مدال طلای کاتای انفرادی مسابقات کاپ جهانی اسلو سوئد، مقام اول مجموع رده‌بندی یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی اسپانیا، مقام اول مجموع کاتا و کمیته مسابقات بین‌المللی رم ایتالیا و مقام دوم رده‌بندی دوازدهمین دوره مسابقات شفیلد انگلستان، مدال‌هایی هستند که در این سفر محمد بهبودی گزینش کرده و با خود به مشهد آورده است، کاری که با توجه به حجم مدال‌هایش در آینده باز هم از او خواهیم دید.

محمد بهبودی که حدود 47 سال سابقه مربی‌گری در این رشته را دارد می‌گوید: «کاراته ورزش احترامات و فرهنگ‌هاست، من دوست دارم فرهنگ و مرام پهلوانی را با اهدای مدال به حرم مطهر رضوی به جا بیاورم. این کار سبب می‌شود سرمایه من که این مدال‌هاست تبدیل به یک میراث ارزشمند شود».

نظر شما