شناسهٔ خبر: 68041109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان عنوان کرد:

افتتاح ۴۰ پروژه آموزشی در گلستان

مریم شریفی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از افتتاح ۴۰ پروژه آموزشی تا مهرماه سال جاری در گلستان خبر داد و گفت: با افتتاح این مدارس، استان گلستان به رکورد ساخت هر چهار روز یک مدرسه خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

وحید فراهی امروز دوشنبه به مناسبت هفته خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلستان، با مدیر، دبیر و هیئت تحریریه این خبرگزاری دیدار و گفت وگو کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به طور متوسط در هر هفته یک مدرسه و در کل سال ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد، گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۰ پروژه آموزشی دیگر افتتاح و استان گلستان به رکورد ساخت هر ۴ روز یک مدرسه خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان، میزان اعتبار هزینه شده برای نوسازی مدارس گلستان در عمر سه ساله دولت سیزدهم را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و  افزود: در دولت شهید رئیسی روزانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه نوسازی و بهسازی مدارس استان هزینه شده است.

فراهی با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در قالب طرح شهید عجمیان برای رنگ‌آمیزی، شاداب‌سازی محیط مدارس، بهسازی آبخوری و تعمیر تجهیزات مدارس تصریح کرد: در دو سال گذشته قریب به هزار مدرسه با کمک نیروهای جهادی بهسازی شد.

وی با بیان اینکه قریب ۶۵ درصد احداث فضاهای آموزش استان گلستان در مناطق روستایی بوده است، گفت: امسال ۴۰ پروژه مدرسه‌سازی در دست ساخت داریم که این پروژه‌ها در کل استان توزیع شده است.

افتتاح ۴۰ پروژه آموزشی در گلستان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان شهر گرگان را از نظر سرانه فضای آموزشی جزو محروم‌ترین شهرهای استان برشمرد و اضافه کرد: سرانه آموزشی در گرگان پایین‌تر از میانگین کشوری است و این وضعیت در جنوب شهر گرگان به دلیل کمبود زمین تشدید شده است.

فراهی از ساخت دو مدرسه در جنوب شهر گرگان با ظرفیت ۲۵ مدرسه خبر داد و افزود: ما برای حل مشکل کمبود مدارس در جنوب شهر گرگان حداقل به ۶۰ کلاس درس و ساخت سه مدرسه نیاز داریم.

این مقام مسئول تعداد مدارس ساخته شده در استان گلستان در مدت سه ساله دولت شهید رئیسی را ۱۴۰ مدرسه اعلام و تصریح کرد: برای ساخت این مدارس هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که حدود ۳۰۰ میلیاد تومان از محل کمک‌های خیرین تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به رشد ۲۵ صدم درصدی سرانه فضای آموزشی گلستان در دولت سیزدهم گفت: سرانه فضای آموزشی گلستان از ۴.۶ درصد در قبل از دولت شهید رئیسی به ۴.۸۵ در حال حاضر ارتقاء یافته است و با این روند تا پنج سال آینده به متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور خواهیم رسید.

انتهای پیام

نظر شما