شناسهٔ خبر: 68041075 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

به کارگیری تمام ظرفیت نیروگاهی کشور برای تامین برق پایدار

جلسه هیئت دولت عصر امروز به ریاست مسعود پزشکیان و با دستور کار بررسی راهکار‌های مدیریت مصرف انرژی در پی بروز گرمای بی سابقه در کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این جلسه رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برق برای عبور از چالش پیش روی افزایش دمای بی سابقه کشور، بر به کارگیری تمام ظرفیت‌های نیروگاهی کشور برای تولید و تامین برق پایدار تاکید کرد.

 پزشکیان همچنین ضمن دستور به همه وزارتخانه‌ها و ادارات برای کاهش مصرف انرژی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع، از مردم خواست در مصرف برق حداکثر صرفه جویی را داشته باشند. 

در ابتدای این جلسه آقای محرابیان، وزیر نیرو در گزارشی تفصیلی به میزان تولید و مصرف برق و چالش‌های پیش روی کشور در این زمینه در پی ثبت رکورد‌های منطقه‌ای و جهانی در افزایش دما به ویژه در هفته جاری پرداخت و گفت‌: در کشور ما به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌شود و در شرایطی که امسال در اغلب کشور‌های دنیا شاهد نقصان در تامین برق و قطعی‌های مکرر برق بوده ایم، با برنامه ریزی‌های دقیق صورت گرفته در مدیریت مصرف تاکنون در تامین برق پایدار مشکل جدی نداشته ایم. 
 
وزیر نیرو با بیان اینکه در طی ۱۰ سال گذشته رشد مصرف برق کشور حدود ۴ درصد بوده در حالیکه تنها در امسال ما شاهد رشد ۹ درصدی برق بوده ایم افزود‌: نکته مهم این است که کمینه دما به شدت رشد کرده است. 

 محرابیان افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا به اوج خواهد رسید و استان‌های مرکزی کشور از جمله تهران نیز دمای حدودا ۴۵ درجه‌ای را تجربه خواهند کرد که در چنین درجه حرارتی علاوه بر تامین سلامت مردم، تامین برق و توزیع برق نیز به شکل ویژه‌ای اهمیت می‌یابد که نیازمند همراهی جدی مردم و مدیریت مصرف است.

در بخش دیگری از جلسه امروز هیئت دولت، محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات معاونان رئیس جمهور در دولت سیزدهم، برای آقای پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، آقای قائم پناه، معاون اجرایی، آقای ظریف، معاون راهبردی، آقای دبیری، معاون پارلمانی و امور مجلس و آقای طیب نیا، مشاورعالی رئیس جمهور در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

نظر شما