شناسهٔ خبر: 68041056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی نیاز امروز جامعه است

ابراهیم شریفی

نماینده مردم شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای گفت: گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی نیاز امروز جامعه است.

صاحب‌خبر -

علی هاشمی‌نیا امروز (۱۵ مردادماه) در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک شهرستان خرم‌آباد، ضمن تبریک هفته ملی مهارت، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نیاز امروز جامعه دانست.

وی گفت: در زمینه توانمندسازی هرگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ورود پیدا کرده‌ آثار و نتایج سودمندی به دنبال داشته، از این رو توسعه مهارت آموزی در استان باید فرهنگ‌سازی شود که این امر نیازمند هم افزایی همه مسئولین دست اندرکار است.

هاشمی‌نیا نسبت به اقدامات و پیگیری‌های لازم جهت تخصیص اعتبارات به منظور گسترش و بروزرسانی کارگاه‌های مهارت آموزی استان، قول مساعد داد.

علی پاشایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این اداره کل، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تنها متولی آموزش‌های غیررسمی در کشور است که آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی و خصوصی به جامعه هدف ۱۹ گانه ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به معضل بیکاری در کشور، مهارت‌آموزی و تربیت نیروی ماهر را کلید اصلی اشتغالزایی دانست و افزود: افراد ماهر با تکیه بر توانمندی و عملیاتی کردن ایده‌های خود می‌توانند نقش مهمی در اشتغال‌آفرینی داشته باشند.

‌مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان بر بروزرسانی کارگاه‌های مهارت‌آموزی در استان تاکید و خاطرنشان کرد: در استان بیش از ۱۴۰ کارگاه مهارت‌آموزی فعال وجود دارد که در راستای انجام رسالت خود نیازمند بروزرسانی و تامین تجهیزات و مواد مصرفی هستند، لذا این مطالبه مهم در انتظار حمایت مسئولین امر در تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.

 پاشایی با اشاره به نبود مرکز مهارت‌آموزی در مناطق کمتر برخوردار جنوب شهرستان خرم‌آباد و درخواست ساکنین این نواحی در استفاده از دوره‌های آموزشی، تصریح کرد: لازمه راه‌اندازی مرکز مهارت‌آموزی در جنوب شهرستان خرم‌آباد تامین فضای مناسب و تجهیز آن بوده که بدین منظور رایزنی‌های مربوطه با آموزش و پرورش منطقه، در خصوص تامین مکان مناسب و تخصیص اعتبارات برای تسریع در اجرای این طرح در حال انجام است.

 انتهای پیام

نظر شما