شناسهٔ خبر: 68040782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

نماینده مجلس: برای جلوگیری از انحراف نسل آینده باید الگوهایی مانند شهید بابایی را به جوانان معرفی کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دشمن در حال الگوسازی‌ جعلی برای کودکان و جوانان ماست گفت: لازم است برای جلوگیری از انحراف نسل آینده الگوهای واقعی همچون شهید بابایی را به نسل جوان معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سرتیپ شهید عباس بابایی معاون نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ مصادف با روز عید سعید قربان به فیض شهادت نائل شد. وی از خلبانان ماهر و تاثیرگذار در جنگ تحمیلی بود که توانست ماموریت‌های سوق‌الجیشی را در تاریخ جنگ به ثبت برساند. 

شهید عباس بابایی در دوران هشت سال دفاع مقدس، کارنامه درخشانی از جنس ولایت‌مداری، مجاهدت، ایثار و میهن‌دوستی ارائه کرد، این شهید والامقام یکی از ستارگان درخشان آسمان اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

به‌مناسبت سالروز شهادت وی، ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با میزان، درباره لزوم تبیین راه و نام شهدا به ویژه برای نسل جوان بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا لزوما و منحصر به برگزاری یادواره نیست. 

وی ادامه داد: الگوسازی از شیوه زندگی شهدای معظم برای نسل‌های سوم، چهارم و پنجم که آنها را درک نکردند گام مهمی برای روشن شدن راه شهداست.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه الگوسازی از این افراد  ادامه راه شهداست گفت: امروز با جنگ نرم و سنگینی روبه‌رو هستیم و دشمن در حال الگوسازی‌های دیگری با نمادهای جعلی برای کودکان و جوانان ماست؛ لازم است تا برای جلوگیری از انحراف نسل آینده الگوهای واقعی همچون شهید بابایی را به نسل جوان معرفی کنیم.

رضایی بر ضرورت تولیدات رسانه‌ای و تلویزیونی برای تبیین ویژگی‌های شاخص شهدا تاکید کرد و گفت: بنده با دیدن سریالی که در سال‌های گذشته درباره شهید بابایی به نمایش درآمد به شدت شیفته این شهید بزرگوار شدم.

انتهای پیام/

نظر شما