شناسهٔ خبر: 68040780 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

۷۰ هزار نفر در گیلان از آموزش های مهارتی برخوردار شدند | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: حدود ۷۰ هزار نفر در استان طی یک سال اخیر از آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی و خصوصی بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، «کاظم پورنصیری» با اعلام این خبر افزود: طی یکسال اخیر(از مرداد پارسال تا مرداد امسال) حدود ۳۴ هزار نفر در مراکز دولتی و ۳۶ هزار نفر نیز در بخش خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی با بیان این‌که در یک سال اخیر در مجموع حدود ۱۶ میلیون نفرساعت آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و خصوصی ارائه شد، اضافه کرد: ۶ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و ۱۰ میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی ارائه شده‌است.

پورنصیری با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۸ گروه هدف آموزشی در گیلان بیان کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان، زندانیان، کودکان کار، معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار، آسیب‌ دیدگان اجتماعی، ساکنان مناطق روستایی و شاغلان گروه‌های اقتصادی از گروه‌های هدف آموزشی در استان هستند.

وی اظهار کرد: تعهد ارائه آموزش‌های مهارتی اداره کل فنی و حرفه‌ای در گیلان در سال جاری ۱۰۰ هزار نفر است که در چهار ماه نخست امسال ۲۵ هزار نفر آموزش دیدند و با برنامه‌ریزی این تعهد محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان بیان کرد: ۲۰ مرکز آموزشی دولتی و ۲ هزار و ۶۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در صنعت، کشاورزی، فرهنگ، هنر و خدمات فعال است.

وی  با بیان این‌که توسعه آموزش‌های اشتغال‌پذیر از جمله برنامه‌های تحولی آموزش فنی و حرفه‌ای است، اضافه کرد: آموزش‌های اشتغال پذیر؛ آموزش مورد نیاز بازار و سفارش محور بوده که بر این اساس سامانه جست و جوی شغل راه‌اندازی شده‌ و بستری برای کارفرما، کارآموز و مهارت‌دیدگان است.

پورنصیری فعالیت مراکز جوارکارگاهی و گسترش مراکز محیط واقعی کار را از دیگر اقدامات آموزش فنی و حرفه‌ای در گیلان نام برد و ادامه داد: در یک سال گذشته به ۱۷ دانشگاه مجوز راه‌اندازی مراکز مشاوره شغلی و مدیریت مهارت‌آموزی ارائه شده‌است.

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و با بیان این‌که عناصر کلیدی در بخش تولید نیروی کار ماهر و افراد توانمند هستند، افزود: تربیت نیروی انسانی بازار کار با توانایی لازم ماموریت بزرگ سازمان فنی و حرفه‌ای است بنابراین این سازمان با انجام ماموریت خود می تواند در تحقق شعار سال نقش‌آفرین باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان بیان کرد: هفته ملی مهارت فرصتی برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، توسعه و گسترش گفتمان مهارت آموزی و مهارت افزایی است.

وی افزود: تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی مهارت، افتتاح مراکز جوار کارگاهی و محیط واقعی کار، برگزاری مسابقه آزاد مهارتی در رشته های تحت شبکه رایانه و عکاسی، تجلیل از فعالان بخش خصوصی، افتتاح مرکز مهارت آموزی کارکنان نظام وظیفه و وبینارهای خانه‌های خلاق اعم این برنامه‌هاست.



نظر شما