شناسهٔ خبر: 68040764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک راس گراز وحشی از چاه ۹ متری در سروآباد نجات یافت

سنندج-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: یک راس گراز وحشی در روستای کلجی از توابع شهرستان سروآباد به کمک کارشناسان و یگان حفاظت این شهرستان از چاه ۹ متری نجات پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

اقبال حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به گزارش های مردمی مبنی بر گرفتار شدن یک‌ راس گراز وحشی داخل یک چاه، تیمی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان با تجهیزات کامل بیهوش کننده حیات وحش به منطقه مورد گزارش اعزام شدند و گراز وحشی گرفتار را از چاه ۹ متری نجات دادند.

وی اضافه کرد: بعداز مراقبت های پس از بیهوشی که توسط یگان حفاظت این شهرستان انجام شد، گراز وحشی سالم، به دامان طبیعت بازگشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با تشکر از مردم طبیعت دوست استان که گزارش دهنده این اتفاق بودند، بیان کرد: سهل انگاری و بی توجهی برخی از باغداران که به طور غیرمجاز اقدام به حفر چاه آب می کنند، احتمال خطرات افتادن حیوانات اهلی و وحشی به داخل چاه بسیار زیاد است.

حمیدی اظهار کرد: انتظار داریم باغداران و کشاورزان استان از حفر هر گونه چاه غیر مجاز برای پیشگیری از ورود خسارات و عواقب ناشی از آن خودداری کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

نظر شما