شناسهٔ خبر: 68040437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وحید کنعانی:

جهاددانشگاهی نماد شعار «ما می‌توانیم» است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه لازمه حرکت و پیشرفت علمی، کار و مدیریت جهادی و تقویت روحیه «ما می‌توانیم» است، گفت: اقدامات جهاددانشگاهی مبتنی بر کار جهادی و توان جوانان متعهد و متخصص است که این نهاد را به نماد شعار «ما می‌توانیم» تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

وحید کنعانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

وحید کنعانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا درباره تأثیر اقدامات و فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی در تزریق «روحیه خودباوری» و «ما می‌توانیم»، گفت: جهاددانشگاهی از ابتدای انقلاب اسلامی و‌ در دوره جنگ تحمیلی هشت ساله و پس از آن، فعالیت‌های خوبی را به ثمر نشانده و دارای دستاوردهای خوب در عرصه‌های علمی، پژوهشی و صنعتی است. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات جهاددانشگاهی در راستای فعالیت‌های جهادی مبتنی کار جهادی و توان و تخصص جوانان متعهد و متخصص است که توفیق خوبی را به جاگذاشته است. بنابراین جهاددانشگاهی نماد شعار «ما می‌توانیم» بوده است.

بیشتر بخوانید: 

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یکی از دستاوردها و رویش‌های بزرگ انقلاب اسلامی مطرح است که نتیجه آن را در انجام ماموریت‌ها بعینه می‌بینیم، افزود: لازمه حرکت علمی و طی کردن مسیر عزت و پیشرفت، کار و مدیریت جهادی و تقویت روحیه «ما می‌توانیم» است. 

تقویت خودباوری مهمترین نیاز استراتژیک کشور

کنعانی اظهار کرد: این نهاد انقلابی بارها با انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی، فناورانه و فرهنگی، خودباوری و خوداتکایی را در کشور توسعه داده است. مهمترین نیاز استراتژیک کشور خودباوری مردم، پرورش جوانان دانشگاهی، جذب نخبگان علمی کشور، بومی‌سازی فناوری‌ها و دستیابی به فناوری‌های نوین در عین توجه به مبانی دینی و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: دستاوردهای مهم و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی و فناوری نتیجه همین خودباوری، اعتماد به جوانان و نخبگان دانشگاهی در کنار توکل به خداوند است و جهاددانشگاهی توانسته با تقویت روحیه خودباوری و ارائه ایده‌ها و طرح‌های اثربخش به یک الگوی موفق تبدیل شود. آنجا که می‌گویند کار را به مردان کارآزموده بسپارید مصداق کار جهادی؛ جهاددانشگاهی است. 

وی درباره دلیل ناشناخته بودن اقدامات جهاددانشگاهی برای مردم و مسئولان با وجود پروژه‌های علمی، فناورانه، پزشکی و صنعتی جهاددانشگاهی و نقش مجلس برای آشنایی بیشتر با این ظرفیت و توان داخلی، گفت: شاید یکی از دلایلی که دستاوردهای جهاددانشگاهی، ناشناخته باقی مانده است به عدم تبیین دستاوردها توسط روابط عمومی‌ها بازمی‌گردد.

نقش روابط عمومی‌ها در تبیین دستاوردها

کنعانی تصریح کرد: اگر روابط عمومی‌ها دستاوردها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در عرصه‌های مختلف به خوبی تبیین می‌کردند و به سمع و نظر مردم، دستگاه‌ها و مسئولان می‌رسانند قطعا این ناشناختگی کمتر می‌شد و دستاوردها بارزتر نمایش داده می‌شد. روابط عمومی می‌تواند مجموعه اقدامات سازمان و نقش آن را در اجرای کارهای به زمین مانده به طور مناسب و مطلوب معرفی کند و دستاوردها را به خوبی تبیین کند. امروز روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم تاثیرگذار می‌تواند در تحقق شعار سال، نقش داشته باشد و به عنوان پل ارتباط بین جهاددانشگاهی و مخاطبان عمل و نیز نقش حیاتی را در ارتقای آگاهی عمومی، جلب اعتماد و مشارکت مردم در فرایند تصمیم‌گیری ایفا کند. 

 

انتهای پیام

نظر شما