شناسهٔ خبر: 68039586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جغرافیای خونخواهی از میهمان عزیز

روزنامه جوان

نه فقط در جبهه مقاومت، بلکه تقریباً همه یا دست کم اکثراً کارشناسان سیاسی و امنیتی وابسته به غرب و حتی برخی مقامات صهیونیستی، جبهه مقاومت را بازیگر پیروز و دارای ابتکار عمل در صحنه نبرد کنونی دانسته و رژیم صهیونیستی را بازیگر شکست‌خورده و فاقد گزینه‌های راهبردی و نظامی معرفی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: عزیز غضنفری، در کانال شخصی خود نوشت: آیا می‌توان امریکا را خارج از تحولات کنونی فلسطین به حساب آورد و نقش این کشور را در حمایت‌های همه جانبه از رژیم صهیونیستی نادیده انگاشت؟ آیا حمایت‌های سیاسی دولت‌های اروپایی از رژیم صهیونیستی قابل انکار است؟ مسئله این نیست که سرزمین و جغرافیای جنگ کنونی کجا قرار دارد؛ مسئله اصلی این است که از حیث راهبردی سطوح سیاسی و امنیتی جنگ تا کجا امتداد پیدا کرده است. در سمت دیگر ماجرا و درپی آشکارتر شدن و تشدید اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت مرحله‌ای جدید و بلکه بی‌سابقه‌ای از قدرت نمایی خود در قالب یک ائتلاف منسجم نمایان ساخته‌اند. 
نه فقط در جبهه مقاومت، بلکه تقریباً همه یا دست کم اکثراً کارشناسان سیاسی و امنیتی وابسته به غرب و حتی برخی مقامات صهیونیستی، جبهه مقاومت را بازیگر پیروز و دارای ابتکار عمل در صحنه نبرد کنونی دانسته و رژیم صهیونیستی را بازیگر شکست‌خورده و فاقد گزینه‌های راهبردی و نظامی معرفی کرده‌اند. برای درک بهتر این موضوع کافیست تحولات جاری جنگ را نه در مقیاس ۳۶۵ کیلومتری باریکه غزه، بلکه در سطح منطقه و نظام بین‌الملل یعنی همانگونه که صحنه واقعی و راهبردی جنگ است، تحلیل و ارزیابی کنیم. 
اقدام شرارت‌آمیز رژیم صهیونیستی، در خصوص ترور رهبران حماس و حزب‌الله در تهران و بیروت بدون تردید ماهیت و جغرافیای جنگ را وارد مرحله تازه‌ای خواهد ساخت. این را نیز باید اضافه کرد که در ۳۰ تیر، رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن حمله کرد و ارتش امریکا در ۱۰مرداد همزمان با جنایت بیروت، به پایگاه نیرو‌های حشدالشعبی عراق یک حمله نظامی را ترتیب داد و تعدادی از نیرو‌های حشد به شهادت رسیدند. این اقدامات حماقت آمیز، یعنی رژیم جعلی صهیونیستی به زودی همه نیرو‌های مقاومت در جغرافیایی گسترده را علیه خود فعال خواهد ساخت. 
امریکا و رژیم صهیونیستی که در طی روز‌های اخیر خطوط قرمز جبهه مقاومت را نادیده گرفتند و جنایت‌های جدیدی خلق کردند، باید در ابعاد جغرافیای مقاومت منتظر واکنش‌های قاطع و سخت‌تر از پیش باشند. در این‌که رژیم صهیونیستی امروز بر سر مردم غزه آتش می‌ریزد و عملیات‌های ترور اجرا می‌کند، هرگز به معنای اشرافیت آن بر روند‌های سیاسی و امنیتی جغرافیای نبرد نیست. ترور همیشه نشانه استیصال و درماندگی در روند‌های امنیتی و صحنه جنگ بوده است. مجازات سخت و خونخواهی میهمان عزیز ایران که در سطح جبهه و جغرافیای مقاومت رخ خواهد بار دیگر حقایق جدیدی را آشکار خواهد کرد.

نظر شما