شناسهٔ خبر: 68039499 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سودای اسپانسری سودا!

داییتا داس/خبرنگار آنلاین کارشناسان بهداشت در سراسر جهان خواستار پایان‌‌‌دادن اسپانسری برندهای نوشابه و سودا برای رویدادهای ورزشی پیرو افزایش نگرانی‌ها در مورد اثرات منفی این نوشیدنی‌‌‌ها بر سلامت عمومی و محیط‌‌‌زیست هستند. کمپین جدیدی با عنوان Kick Big Soda Out of Sport برای تاکید بر اثرات مضر این نوشیدنی‌‌‌ها راه‌‌‌اندازی شده و از جامعه جهانی خواسته است از این فراخوان و اقدام حمایت کنند. این گروه‌‌‌ها همچنین تاکید کردند که ارتباط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با محصولات ناسالم، تعهد آن را برای ترویج جامعه سالم از طریق ورزش تضعیف می‌کند.

صاحب‌خبر -

تریش کاتر، برگزارکننده و مدیر برنامه جهانی سیاست غذایی، در همایشی به اثرات مخرب اسپانسری این برندها برای رویدادهای جهانی همچون بازی‌‌‌های المپیک اشاره می‌کند؛ در حالی که لوگو و برند این شرکت‌ها جلوی چشم بیش از ۳میلیارد مخاطب این بازی‌‌‌ها قرار می‌گیرد. دکتر بری پاپکین، استاد برجسته تغذیه در دانشگاه کارولینای شمالی در دانشکده بهداشت عمومی جهان چاپل هیل گیلینگز، افزود: ارتباط بین نوشیدنی‌‌‌های شیرین و همه‌گیری بیماری‌‌‌های مزمن با برنامه و استراتژی صحیح تا حد زیادی قابل‌‌‌پیشگیری است. اجازه‌‌‌دادن به کوکاکولا برای ادامه فعالیت به‌‌‌عنوان یک حامی کلیدی، با ماموریت IOC در تناقض است و دستاوردهای المپیک را تضعیف می‌کند.

کمپین دیجیتال

کمپین دیجیتال Kick Big Soda Out of Sport در YouTube، Instagram، X  و LinkedIn موجود است و بینندگان را به دادخواست آنلاین هدایت می‌کند. درخواست‌‌‌کنندگان از IOC خواسته‌‌‌اند تا به حمایت کوکاکولا از این رویداد خاتمه دهد و حمایت‌‌‌های مالی آتی از سوی شرکت‌هایی را که با ارزش‌‌‌های المپیک همسو نیستند، رد کند. آلخاندرو کالویلو، مدیر یک سازمان غیرانتفاعی حقوق مصرف‌کنندگان در مکزیک، گفت: این طومار بر نیاز IOC به اولویت‌‌‌دادن به‌‌‌ سلامت مردم و پایداری سیاره ما بر منافع تجاری تاکید می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما