شناسهٔ خبر: 68039061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

وزیر خارجه اردن:

حامل هیچ پیامی از سوی اسرائیل نیستم

بر خلاف فضاسازی‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه وزیر خارجه اردن در سفر به تهران حامل پیام است، او تأکید کرد که حامل هیچ پیامی از سوی اسرائیل نیست، بلکه برای حل اختلافات بین دو کشور، عازم ایران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن که در تهران حضور دارد، گفت: «به همتای ایرانی خود گفتم که من در تهران، حامل پیامی از سوی اسرائیل نیستم».

به گزارش شبکه خبری الجزیره، الصفدی با بیان اینکه اولین گام جلوگیری از تنش در منطقه، توقف جنگ اسرائیل علیه غزه است»، تصریح کرد: هدف از سفر من به تهران، حل اختلافات بین دو کشور به صورت صریح و شفاف است؛ به نحوی که در راستای منافع دوجانبه ما باشد».

وزیر خارجه اردن ساعتی پیش، با حضور در محل وزارت امور خارجه با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزارت خارجه اردن بعد از اعلام خبر سفر وزیر خارجه این کشور به تهران اعلام کرد که الصفدی در سفر به تهران، حامل پیام عبدالله دوم شاه اردن درباره اوضاع منطقه و روابط دوجانبه برای رئیس‌جمهور ایران مسعود پزشکیان است.

وزیر خارجه اردن طی ۴۸ ساعت گذشته دو بار با علی باقری تلفنی گفت‌وگو کرده بود. باقری پس از این تماس‌ها با وزرای خارجه مصر و اردن که ظرف این مدت دو بار انجام شده بر عزم جدی ایران برای پاسخگویی به رژیم صهیونیستی در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس تأکید کرد.

اسماعیل هنیه روز چهارشنبه دهم مرداد ماه در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حالی که به عنوان مهمان مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در تهران حضور داشت به شهادت رسید.

مقامات ایرانی پس از آن اعلام کردند که پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای به این رژیم خواهند داد. علی باقری در اولین گفت‌وگوی تلفنی‌ با وزیر خارجه اردن با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با تجاوز تروریستی در هدف قرار دادن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، ضمن نقض مقررات بين‌المللی، خط قرمز مهمی را زیر پا گذاشت، گفته بود: به همین جهت بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران قانون و عدالت را بدون هیچ تسامحی درباره این رژیم بدنام و جنایتکار اجرا خواهد کرد.

نظر شما