شناسهٔ خبر: 68038527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

آغاز برنامه واکسیناسیون پنو موکوک در سقز، همزمان با سراسر کشور/ شروع واکسیناسیون از دو ماهگی نوزادان

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز از آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک در سقز، همزمان با سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا کردستان، دکتر پروین خسروپور با بیان این خبر گفت: همزمان با چهلمین سالگرد شروع واکسیناسیون کشوری یک واکسیناسیون به واکسیناسیون روتین کشوری به نام واکسن پنوموکوک اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه این واکسیناسیون در سه نوبت تزریق میشود، افزود: این واکسن در دو ماهگی ، چهار ماهگی و دوازده ماهگی به صورت عضلانی با مقدار نیم سی سی تزریق می‌شود که عوارض آن مثل سایر عوارض واکسن هاست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز به پیشگیری این واکسن از بیماری های مننژیت (عفونت مغزی)، پنومونی (عفونت ریه) و عفونت گوش که باعث عفونت شدید می‌شود تاکید کرد.

دکتر خسروپور افزود: همچنین نوزادان در این سن ناقل هستند که این واکسن باعث کاهش انتقال این بیماری به افراد بزرگسال می‌شود.

وی یادآور شد: مادرانی که صاحب نوزادان دوماهه هستند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی جهت تزریق این واکسن اقدام نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: امید است از این به بعد و با ورود این واکسیناسیون در برنامه واکسیناسیون کشوری شاهد کاهش بیماری و مرگ و میر کودکان باشیم.

پنوموکوک باعث یک نوع عفونت باکتریایی در کودکان زیر پنج سال خصوصا زیر دو سال میشود که بیشتر علت بستری شدن و مرگ و میر کودکان در این سن در فصل پاییز و زمستان است.

نظر شما