شناسهٔ خبر: 68038222 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هلاکت ۲ صهیونیست در عملیات شهادت‌طلبانه در قلب تل‌آویو

روزنامه جوان

درحالی که مقامات تندرو رژیم صهیونیستی با کشتار‌های گسترده در غزه دنبال از بین بردن سایه تهدیدات فلسطینیان از سر شهرک‌نشینان هستند، این جنایت‌ها نتیجه عکس داده و ترکش آن به عمق سرزمین‌های اشغالی رسیده و صهیونیست‌ها در تل‌آویو هم امنیت ندارند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: با تداوم جنایات اسرائیل در غزه، شرایط امنیتی داخل سرزمین‌های اشغالی هم متزلزل شده است. در تازه‌ترین عملیات شهادت‌طلبانه در قلب تل‌آویو، دو صهیونیست به هلاکت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند؛ عملیاتی که گروه‌های مقاومت فلسطین آن را سیلی محکمی به نهاد‌های امنیتی و نظامی صهیونیستی اعلام کردند. 

درحالی که مقامات تندرو رژیم صهیونیستی با کشتار‌های گسترده در غزه دنبال از بین بردن سایه تهدیدات فلسطینیان از سر شهرک‌نشینان هستند، این جنایت‌ها نتیجه عکس داده و ترکش آن به عمق سرزمین‌های اشغالی رسیده و صهیونیست‌ها در تل‌آویو هم امنیت ندارند. بخش اورژانس رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه گزارش داد که در عملیات شهادت‌طلبانه در منطقه «حولون» واقع در شهر تل‌آویو دو نفر کشته شدند. گفته شده که ارتش اسرائیل بعد از عملیات استشهادی در تل‌آویو، بالگردی را برای انتقال مجروحان این عملیات به منطقه حولون اعزام کرده است. در این عملیات که با سلاح سرد انجام شد، چهار صهیونیست دیگر زخمی شده‌اند که حال دو تن از آن‌ها وخیم گزارش شد‌ه است. کسی که عملیات را انجام داده، جوانی فلسطینی به نام «عمار عوده» بوده که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. 
عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو، مقامات این رژیم را به‌شدت نگران کرده است و در همین حال ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل گفت: «جنگ ما فقط با ایران نیست، بلکه در خیابان‌های تل‌آویو نیز می‌جنگیم.» این عملیات با توجه به سطح تنش در منطقه و بعد از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مورد توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته و موجب شکاف و اختلاف در بین مقامات صهیونیست شده است، به طوری که یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو گفت: از زمانی که بن‌گویر به روی کار آمده است، خیابان‌های ما پر از قتل و حمله شده است. لاپید گفت: «هیچ وزیری شکست‌خورده‌تر و بدبخت‌تر از او نیست. رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «امنیت شخصی اسرائیلی‌ها در حال فروپاشی است و پلیس در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.» با اجرای عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو و رسیدن موشک‌های مقاومت به این شهر، صهیونیست‌ها دیگر در هیچ جایی از سرزمین‌های اشغالی در امان نیستند و همین مسئله شهرک‌نشینان را وحشت‌زده کرده است. مبارزان فلسطینی ساکن کرانه باختری در سال‌های اخیر صد‌ها عملیات علیه شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر انجام داده بودند ولی پس از جنگ غزه دامنه این عملیات‌ها به عمق سرزمین‌های اشغالی هم رسیده است که این قضیه از دیرباز کابوس سران تل‌آویو بوده است. 

 استقبال مقاومت از عملیات تل‌آویو 
عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو با استقبال گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه شد. به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای گفت که عملیات سلاح سرد قهرمانانه شهید «عمار رزق عوده» در منطقه حولون در واکنش به جنایت‌های اشغالگران علیه ملت فلسطین و مردم در نوار غزه و تجاوز‌های مکرر و خطرناک در کرانه باختری و اقدامات جنایتکارانه و احمقانه دیگر از سوی کابینه افراطی صهیونیست‌ها صورت گرفته است که از جمله آن‌ها ترور بزدلانه شهید اسماعیل هنیه، رهبر جنبش حماس است. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو را تبریک گفت و اعلام کرد که این عملیات قهرمانانه پاسخی طبیعی و قانونی به جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی است. به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، کمیته‌های مقاومت فلسطین هم در بیانیه خود با تبریک عملیات شهادت‌طلبانه در تل آویو اعلام کرد که این عملیات نشانه پوشالی بودن رژیم صهیونیستی در برابر اراده مبارزان قهرمان فلسطین است. این عملیات واکنش و پاسخ طبیعی و عملی به جنایت‌های روزانه و نسل‌کشی ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه بود. کمیته‌های مقاومت فلسطین خواستار انجام عملیات‌های دردناک بیشتری برای مهار و مقابله با قاتلان جنایتکار صهیونیست شد.

نظر شما