شناسهٔ خبر: 68038221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه:

انتقام ایران غافلگیرانه و خارج از سناریو‌های اسرائیل است

روزنامه جوان

ما باید در سه محور بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی آماده باشیم و اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ و تسلط امریکا انجام دهیم. این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری همه‌جانبه است تا بتوانیم از این چالش‌ها سربلند بیرون بیاییم

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه می‌گوید: انتقام از اسرائیل طراحی شده است، غافلگیرانه خواهد بود و در چارچوب سناریو‌های پیش‌بینی شده اسرائیل نخواهد بود. 
حجت‌الاسلام حسین طائب در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولان و اعضای شورای بسیج اساتید کشور، با بیان اینکه امریکایی‌ها برای ورود به ایران و جامعه ایران نقشه کشیده‌اند، گفت: آن‌ها هم‌زمان به دنبال نفوذ در ایران و تسلط بر فضای امنیتی، سیاسی و فرهنگی کشور ما هستند و در همین راستا قصد دارند بر منطقه نیز تسلط پیدا کنند. وی با تأکید بر اهمیت آمادگی ایران در برابر نقشه‌های امریکا، بیان کرد: ما باید در سه محور بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی آماده باشیم و اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ و تسلط امریکا انجام دهیم. این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری همه‌جانبه است تا بتوانیم از این چالش‌ها سربلند بیرون بیاییم. 
رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه، با اشاره به تحولات منطقه‌ای و راهبرد‌های امریکا و اسرائیل در برابر ایران، تأکید کرد: امریکا که ۱۱ ناو هواپیمابر دارد، در مواقعی تهدید می‌کند که دو ناو هواپیمابر به منطقه می‌آورد و با ایجاد پدافند یکپارچه، مانع حملات گروه‌های مقاومت به اسرائیل می‌شود. اما تجربه نشان داده است که این تهدیدات در نهایت بی‌اثر می‌مانند. امریکا در زمان داعش ائتلاف دریایی با بیش از ۳۰ کشور تشکیل داد، اما این ائتلاف نیز نتوانست جلوی پیشرفت گروه‌های مقاومت را بگیرد. حتی در حمله به یمن نیز، پنج کشور اعلام آمادگی کردند، اما در حمله به انصارالله تنها امریکا و انگلیس حاضر به حمله شدند و در نهایت، انصارالله ناو هواپیمابر امریکایی‌ها را هدف قرار داد. 
رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه، افزود: جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق نشان داد که قادر است موشک‌های خود را از خاک ایران به سرزمین‌های اشغالی شلیک کند و امریکا و اسرائیل را وادار به تجدیدنظر در راهبرد‌های خود کند. در پاسخ به این تحولات، امریکا و اسرائیل به همراه اروپایی‌ها تلاش کردند تا پدافندی منطقه‌ای ایجاد کنند که بتواند موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را قبل از خروج از فضای ایران هدف قرار دهد. این تلاش‌ها در نهایت به آرایش نظامی گسترده‌ای منجر شد که به رغم تمام تدابیر، نتوانست مانع از شلیک موشک‌های ایران به سمت اسرائیل شود. طائب افزود: نتانیاهو و مخالفانش هر دو به این باور رسیده‌اند که اسرائیل در آستانه فروپاشی است و اگر اوضاع به همین شکل ادامه یابد، دولت یهودی ممکن است تا سال ۲۰۲۸ از بین برود. نتانیاهو و جریان‌های تندرو و محافظه‌کار همگی بر این عقیده‌اند که اسرائیل تا ۸۰ سالگی‌اش دوام نخواهد آورد و باید به دنبال راه‌حل‌های جدیدی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو باشد. این مقام اطلاعاتی سابق گفت: به فضل الهی، انتقام از اسرائیل با طراحی سناریویی جدید و غافلگیرانه انجام خواهد شد و دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که ایران همواره آماده مقابله با تهدیدات و دفاع از حقوق خود است.

نظر شما