شناسهٔ خبر: 68037780 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراسم‌ ختم قرآن برای شهید هنیه در بدخشان مراسم‌ ختم قرآن برای شهید هنیه در بدخشان

مراسم‌ ختم قرآن برای شهید اسماعیل هنیه در بدخشان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

همزمان با موج عظیم از واکنش ها و همدردی‌ها در کشورهای مختلف بویژه افغانستان در قبال شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس؛ مسئولان ریاست معارف ولایت بدخشان با برگزاری مراسمات ختم قرآن و اتحاف دعا ضمن تکریم شخصیت شهید هنیه می گویند که این امر یک وظیفه ایمانی برای همه مسلمانان می باشد.

مولوی عبدالکبیر غفوری، آمر معارف ولسوالی یاوان ولایت بدخشان می گوید: مراسم ختم قرآن و اتحاف دعا به مناسبت شهادت دکتر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در تمامی مدارس دینی و مساجد این ولسوالی راه اندازی شده است.

وی افزود: «این مراسمات با هدایت آمریت تعلیمات اسلامی ریاست معارف ولایت بدخشان به منظور تکریم دکتر شهید هنیه برگزار شده و چنین مراسمات را وظیفه ایمانی میدانیم».

مولوی غفوری اظهارداشت که برگزاری مراسمات ختم قرآن و اتحاف دعا به روح بلند دکتر شهید هنیه نشان دهنده هبستگی و حمایت مردم افغانستان از برادران و خواهران فسلطینی به خصوص نوار غزه می باشد.

نامبرده گفت ما به عنوان مسلمان و پیروی اسلام وظیفه داریم که در این شرایط سخت از ملت مظلوم فلسطین حمایت معنوی کنیم و در کنار شان باشیم.

وی تصریح نمود که جنایات بشری و ضد انسانی رژیم اسراییل بالای ملت مظلوم فلسطین به خصوص ساکنان غزه محکوم است و برای مقاومت گران فلسطینی صبر و متانت توصیه می‌کنم.

گفتنی است که در پایان این مراسمات برای شهدای ملت مظلوم فلسطین اتحاف دعا نیز صورت گرفته است.

نظر شما