شناسهٔ خبر: 68037664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استاندار لرستان در ستاد اقامه نماز عنوان کرد:

مسجد محور بودن رکن حکمراني اسلامي است

صاحب‌خبر -
مسجد محور بودن رکن حکمراني اسلامي است

خبرگزاری آریا- استاندار لرستان گفت: مسجد محور بودن رکن و اساس حکمرانی اسلامی است.

ابوطالب شفقت چهاردم مرداد ماه در جلسه ی ستاد اقامه نماز استان با اشاره به تاثیرات مهم مسجد در جامعه عنوان کرد: مساجد مهم ترین پایگاه های پشتیبانی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بودند.

وی ادامه داد: اگر حضور مردم با محوریت مساجد نبود جنگ تحمیلی به نتیجه نمی رسید.

استاندار به تکلیف مدیران دستگاه های اجرایی در توسعه ی فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی با توجه به اعتبارات فرهنگی موجود می بایست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه را داشته باشند.

شفقت به فرارسیدن ایام راهپیمایی اربعین اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این ایام و مسیر های تردد زوار از استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی مکلف است در مورد ایجاد و مرمت نمازخانه های مسیر حرکت زائرین پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی در خصوص برنامه های آموزشی و معرفت افزایی کارکنان دستگاه ها ابراز کرد: مدیران تمامی دستگاه های اجرایی می بایست با هماهنگی شورای اقامه نماز برنامه ی آموزشی و معرفت افزایی نماز برای کارکنان را تدوین و اجرا کنند.

استاندار همچنین بر ایجاد و توسعه خانه های عالم در روستاها تاکید کرد و گفت: اولین نیازمندی حضور طلبه در روستاها و برگزاری نماز جماعت وجود خانه های عالم است.

شفقت تاکید کرد: روسای سازمان برنامه و بودجه و تبلیغات اسلامی به میزان اعتبار موجود برای ایجاد و توسعه خانه های عالم اقدام کنند.

جلسه ی ستاد اقامه نماز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

نظر شما