شناسهٔ خبر: 68030646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان:

نمازخانه‌های مسیر حرکت زائران اربعین در لرستان مرمت و ایجاد شوند

خرم‌آباد- استاندار لرستان تأکید کرد: مدیرکل راه و شهرسازی مکلف است در مورد ایجاد و مرمت نمازخانه‌های مسیر حرکت زائران اربعین پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر امروز یکشنبه در ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به تأثیرات مهم مسجد در جامعه، اظهار داشت: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های پشتیبانی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بودند.

وی ادامه داد: اگر حضور مردم با محوریت مساجد نبود جنگ تحمیلی به نتیجه نمی‌رسید.

استاندار لرستان به تکلیف مدیران دستگاه‌های اجرایی در توسعه فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باتوجه‌به اعتبارات فرهنگی موجود می‌بایست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه را داشته باشند.

شفقت، به فرارسیدن ایام راهپیمایی اربعین اشاره کرد و اظهار کرد: باتوجه‌به نزدیکی این ایام و مسیرهای تردد زوار از استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی مکلف است در مورد ایجاد و مرمت نمازخانه‌های مسیر حرکت زائرین پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی در خصوص برنامه‌های آموزشی و معرفت افزایی کارکنان دستگاه‌ها، تصریح کرد: مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست با هماهنگی شورای اقامه نماز برنامهٔ آموزشی و معرفت افزایی نماز برای کارکنان را تدوین و اجرا کنند.

استاندار لرستان همچنین بر ایجاد و توسعه خانه‌های عالم در روستاها تأکید کرد و گفت: اولین نیازمند حضور طلبه در روستاها و برگزاری نماز جماعت وجود خانه‌های عالم است.

شفقت، تأکید کرد: رؤسای سازمان برنامه‌وبودجه و تبلیغات اسلامی به میزان اعتبار موجود برای ایجاد و توسعه خانه‌های عالم اقدام کنند.

نظر شما