شناسهٔ خبر: 68037396 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خودکفایی ۸۵ درصدی در حوزه تعمیرات شناور - اکونیوز

اقتصاد ایران: معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در تعمیر شناور به خودکفایی ۸۵ درصدی رسیدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا محبی معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه، ۱۴ مردادماه) در آئین تشریح شبیه‌سازی موتور کشتی با بیان اینکه ایران هشت هزار کیلومتر مرز با ۱۴ کشور دارد که از این میزان ۴۰ درصد مرز دریایی و رودخانه‌ای است، گفت: این ویژگی نشان دهنده اهمیت دریا برای کشور از ابعاد مختلف است.

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تاکید کرد: یکی از موارد مهم و استراتژیک مباحث مربوط به بازدارندگی نظامی، امنیت و حمل‌ونقل است. در این بخش ایران سابقه چندین هزار ساله دارد و همچنان جای رشد در این صنعت را داریم.

وی با اشاره به حمل‌ونقل دریایی، گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای کشور طی دوره پس از انقلاب و قبل از آن اهمیت راهبردی داشته است.

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در اسناد بالادستی کشور چند سالی است که به صنعت حمل‌ونقل دریایی بیشتر پرداخته شده است. این اتفاق به دلایل آن است که راهی برای توسعه به جز دریا نداریم.

محبی ادامه داد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از حوزه‌های قدرتمند کشور بوده که تحریم شده است. اعمال تحریم‌های ظالمانه به واسطه راهبردی بودن کشتیرانی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و یکی از مزیت‌های کشتیرانی در اختیار داشتن ناوگان ملکی است، اگر اینگونه نبود قیمت‌ها چند برابر می‌شد. نکته دیگر در کشتیرانی نیروی متخصص است که طی چهار دهه اخیر توانسته‌ایم آنها را تربیت کنیم.

وی از راه اندازی بیمه، تعمیر شناور، تأمین سوخت و … به عنوان شاهکارهای صنعت حمل‌ونقل دریایی یاد کرد و افزود: تأمین هر کدام از اینها که به حدود ۸۵ درصد خودکفایی رسیده‌ایم در سطح ویژه هستند که سال‌ها استانداردسازی می‌خواهد و باید بر اساس قوانین بین‌المللی در این بخش‌ها عمل شود.

برچسب‌ها:

نظر شما