شناسهٔ خبر: 68037382 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پیگیر تشکیل خانه مطبوعات هستیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: بعد از روز خبرنگار دو اتفاق مهم از جمله فراخوان تشکیل خانه مطبوعات و تکمیل ثبت نام مسکن خبرنگاران در استان مرکزی رقم خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حسین محمودی فر ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران در انعکاس اخبار استان در سال گذشته گفت: بعد از روز خبرنگار دو اتفاق مهم از جمله فراخوان تشکیل خانه مطبوعات و تکمیل ثبت نام مسکن خبرنگاران در استان مرکزی رقم خواهد خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: ساختمان خانه مطبوعات استان در حال حاضر به نام این صنف ثبت شده و آماده تحویل به هیأت مدیره خانه می باشد.

وی خاطر نشان کرد: عدم وجود خانه مطبوعات موجب شده مشکلات خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در نطفه خفه شده و در سالهای گذشته توقعات این قشر فرهنگی برآورده  نشود.

محمودی فر تاکید کرد: می طلبد فعالان عرصه خبر در استان با مشارکت در انتخابات خانه مطبوعات در تشکیل صنفی قوی که دغدغه رفع مشکلات خبرنگاران را داشته باشد،نقش آفرین باشند.

وی افزود: خبرنگاران فعال در استان می توانند با تکمیل ثبت‌نام خود در سامانه جامع رسانه های کشور در انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان به صورت آنلاین شرکت کنند.

محمودی فر ادامه داد: ما به عنوان متولیان فرهنگی استان چندین جلسه با مدیران شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر در راستای مسکن خبرنگاران برگزار کرده ایم که با استقبال خوب مدیران شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر نیز مواجه شده و در حال حاضر ۸۸نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان در این خصوص ثبت نام کرده و از شرایط دریافت مسکن خبرنگاران برخوردار می باشند.

وی اضافه کرد: در شهر امیرکبیر زمین های ۲۰۰متری به صورت ساخت واحد‌های ویلایی به اصحاب فرهنگ و هنر اختصاص می یابد این در حالیست که تشکیل تعاونی مسکن نیز از جمله پیشنهادات مدیران شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر می باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، از اختصاص ۲۰۰گیگ اینترنت خبرنگاری به فعالان عرصه خبر و برگزاری آیین جشن خبرنگار در روز ۲۱مردادماه جاری خبرداد و افزود: در شهرستانها نیز با هماهنگی فرمانداری ها، خبرنگاران و فعالان این عرصه تجلیل خواهند شد.

نظر شما