شناسهٔ خبر: 68036617 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

عبدولی: ورزشکار باید برای کسب مدال المپیک شش‌دانگ باشد/ در لندن دیوانه بودم!

تهران- ایرنا- دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو، گفت: موفقیت فرنگی‌کاران در پاریس به آمادگی جسمانی و ذهنی آنان بستگی دارد. در واقع نمایندگان ما برای رسیدن به مدال باید شش‌دانگ باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسابقات کشتی سی‌سومین دوره بازی‌های المپیک از فردا دوشنبه در سالن «شامپ دِ مارس آرنا» شهر پاریس آغاز می‌شود.

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی که روز ۱۲ مرداد وارد پاریس شدند، بلافاصله بعد از حضور در هتل محل اقامتشان، تمرینات خود را آغاز کردند.

فردا در نخستین روز رقابت‌ها، نمایندگان اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم روی تشک می‌روند. مسابقات اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم در روز دوم و اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم در آخرین روز برگزار می‌شود.

عبدولی: ورزشکار باید برای کسب مدال المپیک شش‌دانگ باشد/ در لندن دیوانه بودم!

سعید عبدولی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص شرایط فرنگی‌کاران ایران در المپیک پاریس، اظهار کرد: فردا در نخستین روز مسابقات، مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم روی تشک می‌روند. با توجه به شناختی که از آنان دارم اگر روز خوبشان باشد به طور قطع می‌توانند نتیجه لازم را در پاریس کسب کنند. چندی پیش در صحبتی به احتمال شانس کسب مدال برای ۶ نمایندگان کشتی فرنگی کشورمان در پاریس پرداختم، اما واقعیت این است رنگ مدال بستگی به تلاش آنان خواهد داشت. البته باید شش دانگ بود و با آمادگی کامل برای کسب موفقیت تلاش کرد. برای بهتر نتیجه گرفتن باید بار روحی روانی را از روی دوش ورزشکاران برداشت.

وی به پیشرفت کشتی خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: کشتی خوزستان هر روز در حال پیشرفت و بهتر شدن است، مهم‌ترین نمود آن کسب سهمیه المپیک توسط ۵ دلاور این استان بود. امیدوارم با دعای خیر مردم نمایندگان کشتی فرنگی کشورمان به روی سکو بروند تا با این موفقیت، دل مردم شاد شود.

عبدولی ادامه داد: با توجه به موفقیت این استان در رشته کشتی، نیاز به حضور یک سرمربی خوزستانی در یکی از رده‌های تیمی بیشتر از گذشته حس می‌شود. امیدوارم با تدابیر رئیس فدراسیون کشتی این خواسته هرچه زودتر برای این استان محقق شود.

عبدولی: ورزشکار باید برای کسب مدال المپیک شش‌دانگ باشد/ در لندن دیوانه بودم!

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو خاطر نشان کرد: المپیک مهم‌ترین رویداد جهانی به حساب ‌آمده که رقابت در آن هر چهار سال‌ یک‌بار برگزار می‌شود. کشتی هیچ وقت محدود به چند کشور از جمله ایران، ترکیه، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و آمریکا نبوده، بلکه دوستاران این رشته قهرمانان خود را می‌شناسند و مسابقات آنان را به صورت مستقیم پیگیری می‌کنند.

وی بیان کرد: المپیک رویداد بزرگی است اما نباید برای موفقیت در آن استرس داشت. ورزشکاران باید بار روحی و روانی را در خود کنترل کنند، چرا که حجم انتظارات به طور قطع در عملکرد آنان تاثیرگذار است.

المپیک؛ گلچین مسابقات است

عبدولی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا تفاوتی میان رقابت جهانی با المپیک وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: تفاوت خاصی میان این ۲ رویداد وجود ندارد، بلکه المپیک با توجه زمان‌بندی و چهارساله برگزار شدن آن به لحاظ اسمی زیباتر و از بعد حجمی خلاصه‌تر و گلچینی از رویداد جهانی به حساب می‌آید. با توجه به اینکه هر وزن تنها ۱۶ ورزشکار به این مسابقات راه یافته‌اند، سطح کیفی آن مطلوب ارزیابی می‌شود. در المپیک همه ورزشکاران در یک سطح قرار دارند و فردی پیروز میدان است که تمایز خاصی با سایر رقبای خود داشته باشد.

عبدولی: ورزشکار باید برای کسب مدال المپیک شش‌دانگ باشد/ در لندن دیوانه بودم!

وقت خودتان را با خاطرات من تلخ نکنید

عبدولی در پاسخ به اتفاقاتی که برایش در المپیک ۲۰۱۲ لندن رخ داد، گفت: خودتان صفر تا صد موضوع را می‌دانید که چه ماجرایی موجب شد به حقم نرسم. چیزی برای گفتن خاطرات تلخ وجود ندارد، وقت خودتان را با خاطرات تلخ من هدر ندهید. چیزی که گذشت نیاز نیست که دیگر مطرح شود.

دارنده نشان طلای ۲۰۱۱ جهان، ادامه داد: پس از آن دیدار جنجالی در المپیک لندن، استوان گنوت فرانسوی به نحوه ناداوری اشاره کرد و به مردم کشورش گفت در دیدار های بعدی کشتی بهتری ارائه خواهد داد. با توجه به اینکه در روز نخست ۲ نماینده کشورمان به مدال طلا رسیدند، در روز دوم داوری به گونه‌ای رقم خورد که باید مانع از کسب طلای دیگری از سوی تیم ایران می‌شدند. قاسم رضایی توانست با قلدری به مدال طلا برسد اما داور در دیداری جنجالی، به ناحق سر من را برید.

عبدولی: ورزشکار باید برای کسب مدال المپیک شش‌دانگ باشد/ در لندن دیوانه بودم!

دیوانه بودم نتوانستم مدال بگیرم

دارنده مدال طلا و برنز بازی‌های آسیایی، بیان کرد: خدا مدال را به دل آدم‌ها می‌دهد. باید استحقاق کسب مدال را داشت. برای کسب مدال باید شخصیت قهرمانی در ورزشکار ایجاد شود.

وی بیان کرد: در المپیک لندن من دیوانه بودم، یک آدم دیوانه همه چیز را بدست نمی‌آورد.

دارنده مدال برنز المپیک به پرچمداری کشتی اشاره کرد و گفت: کشتی همیشه در ادوار المپیک پرچمدار کاروان ورزشی کشورمان در مدال‌آوری بوده است. هرچند رشته‌هایی مانند تکواندو و وزنه برداری برای ما مدال‌آور بوده‌اند، اما کشتی توانسته به نحوی خاص میدان‌داری کنند.

نظر شما