شناسهٔ خبر: 68036466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید بر استکبارستیزی و حمایت از مظلوم در اجتماع سالگرد شهادت رهبر شیعیان پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنرانان در اجتماع گرامیداشت سالگرد شهادت «علامه عارف حسینی» رهبر فقید شیعیان پاکستان ضمن حمایت قوی از جمهوری اسلامی ایران برای انتقام از رژیم جنایتکار صهیونیستی و پشتیبانی از خط استکبار ستیزی، خواستار دفاع از مظلومین و مقابله با تفرقه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، اجتماع باشکوه گرامیداشت سی و ششمین سالگرد شهادت علامه سید عارف الحسینی رهبر فقید شیعیان پاکستان امروز به اهتمام حزب مجلس وحدت مسلمین در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

محور اصلی سخنرانان این همایش ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلام، یکپارچگی جامعه شیعیان در پاکستان، پیامدهای ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس جنبش حماس، تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل در منطقه، توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام، روشنگری در خصوص اوضاع غزه، فلسطین و اوضاع کشمیر و پاراچِنار بود.

مسوولان حزبی، چهره‌های مذهبی پاکستان، روسای مراکز علمی و شخصیت های رسانه‌ای با حضور در این مراسم شهید عارف حسینی را حامی وحدت، مدافع ارزش‌های اسلامی دانسته و تاکید کردند: شجاعت ایشان برای ایستادگی برابر ظلم و استبداد بیانگر وفاداری ایشان به خط انقلاب اسلامی و پیروی از اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

آنان با تاکید بر لزوم حرکت جمعی حاکمان کشورهای اسلامی به ویژه رهبران مذهبی تاثیر گذار در جوامع مسلمان برای دفاع از منافع مشترک مسلمین و روشنگری علیه توطئه استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل علیه وحدت و برادری امت اسلامی، گفتند: تبعیت از مکتب عاشورا و منویات ائمه اطهار علیهم السلام ایجاب می کند که مظلومین منطقه به ویژه ملت فلسطین و مردم غزه جانانه دفاع کنیم.

تاکید بر استکبارستیزی و حمایت از مظلوم در اجتماع سالگرد شهادت رهبر شیعیان پاکستان

سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنای پاکستان و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین با تمجید از روحیه قوی محور مقاومت در نبرد بی امان علیه دشمن صهیونیستی و ستایش از حمایت های بی دریغ ایران از ملت‌های مظلوم به ویژه مردم شریف غزه، گفت: انتقام دردناک از رژیم جنایتکار صهیونیستی قطعی است و ما بی صبرانه منتظر اقدام تنبیهی ایران اسلامی علیه صهیونیست‌های قاتل هستیم.

همچنین علامه سید نصرت بخاری با ذکر فرازی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مسیر اسلام همان مکتب امام حسین(ع) است، راه پیشرفت را پیروی از راه و مکتب امام حسین (ع) و در حرکت در مسیر شخصیت هایی چون شهید عارف حسینی دانست.

برخی دیگر از سخنرانان ضمن اشاره به مسائل جهان اسلام و مشکلات شیعیان در پاکستان، به مقایسه این وضعیت در زمان شهید عارف حسینی با زمان حال پرداخت و از دستگاه های ذیربط پاکستان خواستار رسیدگی و توجه بیشتر برای رفع مسائل و مشکلات پیش روی جامعه شیعیان این کشور به ویژه بهبود شرایط شیعیان پاراچِنار شدند.

علامه شهید عارف حسین الحسینی صبح جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۶۷ (پنجم اوت ۱۹۸۸) و در دوره ژنرال ضیاء الحق حاکم نظامی وقت پاکستان در شهر پیشاور پس از اقامه نماز صبح در یک مدرسه‌ علمیه هدف گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

نظر شما