شناسهٔ خبر: 68036101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی: اینکه مردم آمریکا ‌در دفاع از غزه فریاد می‌زنند، قدرت ایران را نشان می‌دهد؛ چرا که بخشی از تحرکات برخاسته از ایران است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بدون شک بر اساس فرمایشات رهبری، مردم آمریکا ‌که در دفاع از غزه فریاد می‌زنند، در نقطه درست تاریخ ایستاده‌اند. البته این قدرت ایران را نشان می‌دهد، چرا که بخشی از تحرکات، برخاسته از ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد مروی امروز، ۱۴ مردادماه در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای بسیج اساتید کشور که در مجتمع فرهنگی امامت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید اسماعیل هنیه، اظهار کرد: این اقدام گستاخانه از سوی اسرائیل صورت گرفت و در ایران مقتدر و محور مقاومت، یکی از بهترین مهمانانش را هدف قرار داد. خون شهید سلیمانی، هنیه و دیگر شهدای ایرانی، لبنانی و فلسطینی یک پیمان نانوشته و مقدس را ایجاد و امضاء کرده که قابل گسست نیست. این پیمان مقاومت، ریشه صهیونیست جنایتکار و استکبار را بر می‌چیند.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: اینکه در بهترین دانشگاه‌های آمریکا خود مردم این کشور و نه مهاجرین، پرچم فلسطین را بلند و شعار دفاع از غزه می‌دهند، پیام مهم و پر معنایی دارد. اینکه در قلب استکبار، مردم از غزه دفاع می‌کنند، نمود روشنی از ظلم‌ستیزی است؛ علی‌رغم اینکه با آنان بسیار وحشیانه برخورد شد و بعد دیدند با نخبگان کشور روبرو هستند، آنان را از زندان آزاد کردند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بدون شک بر اساس فرمایشات رهبری، مردم آمریکا ‌که در دفاع از غزه فریاد می‌زنند، در نقطه درست تاریخ ایستاده‌اند. البته این قدرت ایران را نشان می‌دهد، چرا که بخشی از تحرکات برخاسته از ایران است و این ضعف قدرت آمریکاست که در معتبرترین مراکز دانشگاهی خود شعار ایران نفوذ پیدا کرده است.

مروی اضافه کرد: شعار انقلاب به چالش کشاندن زیربنای فکری و فلسفی حکمرانی غرب بود و عظمت انقلاب هم در این است که اصلی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین مسئله را هدف قرار داده است. آنان که مورد این هجوم قرار گرفتند، یک لحظه هم برای ریشه‌کن کردن این شعار که ریشه آنان را هدف قرار داده، درنگ نمی‌کنند و طی این چهل و چند سال پس از انقلاب از هیچ کاری در دشمنی علیه ایران دریغ نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: باید جریان بسیجی و استاد بسیجی دانشگاه مأمنی برای دانشجویان باشد که ذهنی پر از سوال و شبهه دارند و فضایی ایجاد شود تا دانشجو بدون ترس بتواند انتقاد کند، سوال بپرسد، توجیه شود و پاسخ گیرد. لذا اساتید باید برای پاسخگویی به دانشجویان دست پر داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امام راحل دست پر داشت که توانست نخبگان جامعه روحانیت را جذب کند. شهید مطهری دست پر داشت که توانست برای عده بسیاری مرجع فکری شود و آنان را جذب تفکر انقلاب کند. این بزرگان هر چند تعدادشان زیاد نبود، اما با نخبگی و دانش خود تأثیرگذاری زیادی بر مردم داشتند. امروز هم اساتید بسیجی دانشگاه‌ها باید چنین باشند.

29219

نظر شما