شناسهٔ خبر: 68035590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در نشست شورای اداری عنوان شد؛

دستگیری ۲۲ نفر در ارتباط با آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد

در نشست شورای اداری عنوان شد؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری ۲۲ نفر از عوامل آتش سوزی جنگل ها و مراتع در این استان طی یکماهه اخیر خبرداد.

صاحب‌خبر -

یه گزارش ایلنا از یاسوج، "علیرضا نیکروز" در نشست شورای اداری گفت: همه استان هایی که در سلسله رشته کوه زاگرس هستند تابستان امسال درگیر آتش سوزی بودند و تنها مربوط به این استان نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش سوزی ارتفاعات خاییز در کهگیلویه بزرگ، اظهارداشت: آتش سوزی ارتفاعات خاییز ۲ بار بوقوع پیوست که هر ۲ فقره آتش سوزی از شهرستان بهبهان در استان خوزستان شروع و فراگیر شد.

نیکروز با بیان اینکه وزش شدید باد موجب سرعت بخشی شعله‌های این آتش به اراضی جنگلی و مرتعی در استان کهگیلویه و بویراحمد شد، خاطرنشان کرد: سهل انگاری استان خوزستان در این آتش سوزی‌ها محرز و گزارش آن به ستاد بحران کشور اعلام شد.

وی پوشش گیاهی فشرده و گرمای بسیار شدید را از دلایل سطح بالای آتش سوزی ها عنوان و یادآورشد: عامل انسانی بدلیل تعارضات محلی مهمترین علت آتش سوزی ها بوده که در همین خصوص ۲۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان شدند.

نیکروز گفت: ایجاد آتش بر، افزایش امکانات دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در زمان آتش سوزی ها و آموزش دهیاری ها از عوامل پیشگیرانه شعله های آتش در اراضی جنگلی و مرتعی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایجاد پَد بالگرد در کوه هایی که در معرض خطر آتش سوزی هستند از جمله کوه خاییز در دست انجام است و ظرف دوماه، پد بالگرد در این منطقه احداث می شود.

انتهای پیام/

نظر شما