شناسهٔ خبر: 68035252 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

نیم‌میلیون نفر در امتداد جاده‌ها رقابت دوچرخه‌سواران را نظاره‌گر بودند!

تهران- ایرنا- حدود نیم میلیون نفر در امتداد خیابان‌های پاریس، رقابت‌های دوچرخه‌سواری المپیک ۲۰۲۴ را نظاره‌گر بودند!

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، سازمان‌دهندگان المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گویند که حدود ۵۰۰ هزار نفر در امتداد جاده‌های مشخص‌شده، رقابت‌های دوچرخه‌سواری را تماشا کردند.

آنه دشان، سخنگوی کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ دراین‌باره گفت: نمی‌دانم رکوردی در المپیک ثبت شد یا نه، اما ۵۰۰ هزار نفر در کنار جاده‌ها بودند.

نیم‌میلیون نفر در امتداد جاده‌ها رقابت دوچرخه‌سواران را نظاره‌گر بودند!

مسابقات جاده که دیروز برگزار شد، شاهد رقابت رکابزنان در تماشایی‌ترین خیابان‌های پایتخت فرانسه بود که از جمله این مناظر دیدنی می‌توان به تپه مون‌مارتر اشاره کرد؛ البته ناگفته نماند که خط شروع و پایان نیز مقابل برج ایفل بود.

نیم‌میلیون نفر در امتداد جاده‌ها رقابت دوچرخه‌سواران را نظاره‌گر بودند!

تصویر ثبت‌شده از حضور هوادارانی در امتداد خیابان «لوپیک» در مون‌مارتر صف‌ کشیده بودند، در فضای مجازی با یکی از نقاشی‌های مشهور کلود مونه، نقاش مشهور فرانسوی که در سال ۱۸۷۸ با آب‌رنگ روی بوم نشاند، مقایسه شده است.

روزنامه «لوموند» فرانسه در گزارشی با اشاره به «اشتیاق وافر» در خیابان‌ پاریس مدعی شد که از زمان برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک، مردم فرانسه میل زیادی داشته‌اند که در این رویداد سهیم باشند و این با تصویری که از جامعه «متفرق» این کشور ارائه می‌شود، فاصله دارد!

گزارش لوموند در حالی منتشر شده که درست یک ماه قبل از المپیک، خیابان‌های فرانسه پس از کشته شدن یک جوان الجزایری به دست پلیس این کشور، در آشوب و هرج‌ومرج فرو رفته بود.

نظر شما