شناسهٔ خبر: 68035224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اقدامات مقدماتی ایران برای تنبیه اسرائیل در عملیاتی متفاوت از «وعده صادق»

اکرم احقاقی

پس از اقدام رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، رهبر انقلاب در پیامی هشدار دادند که این رژیم با این اقدام تروریستی «زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خون‌خواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در چارچوب این پیام و در راستای تبیین اقدام نامشروع رژیم صهیونیستی در تجاوز به خاک ایران و نقض تمامیت ارضی ایران، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی را به صورت تلفنی با وزرای امور خارجه کشورهای مختلف و همچنین دبیرکل سازمان ملل و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت.

باقری در همین راستا با برخی از وزرای خارجه منطقه از جمله مصر و اردن بنا به تماس آن‌ها در ۴۸ ساعت گذشته ۲ بار به صورت تلفنی رایزنی کرد و عصر یکشنبه نیز با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن که به صورت غیرمنتظره به تهران سفر کرده است، دیدار و رایزنی کرد.

وزارت خارجه اردن اعلام کرده است که وزیر خارجه این کشور در سفر به تهران حامل پیامی از جانب پادشاه این کشور برای رئیس جمهوری اسلامی ایران است.

اقدامات مقدماتی ایران برای تنبیه اسرائیل در عملیاتی متفاوت از «وعده صادق» دیدار الصفدی با باقری

هشدار ایران درباره ماجراجویی باند خطرناک حاکم بر تل‌آویو

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تماس‌ها و رایزنی‌هایی که در سه روز اخیر داشته است، با توجه به ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، حمله این رژیم به جنوب بیروت و همچنین ترور اسماعیل هنیه در تهران، درخواست برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرده است.

او همچنین در جریان تماس با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از آن‌ها خواست که از ظرفیت‌های خود برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

باقری در این گفت‌وگوها تاکید کرده است که وضعیت منطقه غرب آسیا به جهت تداوم جنایات و ماجراجویی‌های خطرناک باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو، از حساسیت خاصی برخوردار است و کشورهای مسلمان منطقه باید با اتخاذ موضعی واحد و قاطع و اقداماتی هماهنگ، مانع تداوم نسل‌کشی در غزه و گسترش تجاوزگری رژیم صهیونیستی در منطقه شوند.  

او همچنین بر عزم جدی  ایران برای پاسخگو نمودن رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

اقدامات مقدماتی ایران برای تنبیه اسرائیل در عملیاتی متفاوت از «وعده صادق» تشییع شهید هنیه در تهران

۳ نامه باقری به رؤسای نهادهای بین‌المللی

به گزارش ایسنا علی باقری ضمن رایزنی تلفنی با وزیران امور خارجه قطر، عربستان سعودی، ترکیه، مصر، عمان، روسیه، اردن، الجزایر، پاکستان و دبیرکل سازمان ملل متحد و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دبیران کل سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و رئیس شورای امنیت در خصوص محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نامه نوشت.

 در این نامه‌ها، جمهوری اسلامی ایران خواستار محکومیت اقدام تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و همچنین برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل و نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی گردید.

در نامه‌های یاد شده اقدام تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به شدیدترین وجه محکوم شده و نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد و همچنین نقض حاکمیت و امنیت ملی کشورمان و همچنین تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی دانسته شده است.

همچنین تاکید شده است که جمهوری اسلامی مصصم به اتخاذ هرگونه اقدام لازم در جهت دفاع از امنیت ملی و حاکمیت خود علیه متجاوزان خواهد بود.

در خاتمه از اعضای سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی خواسته شده تا با پایبندی به اصول حقوق و اخلاقی در مقابل رفتارهای غیرقانونی رژیم یاغی و نژادپرست و اشغالگر صهیونیستی متحد شده و از ادامه تجاوزات و جنایات و نسل‌کشی این رژیم علیه مردم فلسطین و عزه جلوگیری کنند.

اقدامات مقدماتی ایران برای تنبیه اسرائیل در عملیاتی متفاوت از «وعده صادق» تجمع مردمی و دانشجویی در محکومیت ترور شهید هنیه در میدان فلسطین تهران

تبیین حق قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، به نظر می رسد سرپرست وزات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان این رایزنی‌ها ضمن استفاده از سازوکارهای قانونی برای محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی از جمله برگزاری نشست فوق العاده شورای عالی امنیت سازمان ملل و نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی، در تلاش است که از طریق دیپلماسی عمومی و رسمی حق قانونی ایران برای پاسخگویی به این جنایت را تبیین کرده و بر این موضوع تاکید کند که نوع پاسخگویی ایران به این اقدام تروریستی متفاوت از عملیات «وعده صادق» خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما