شناسهٔ خبر: 68035125 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بازار خودرو ایران همچنان در کما؛ ریزش قیمت‌ها در بازار بی خریدار

صاحب‌خبر -

با توجه به افزایش تعداد فروشندگان خودرو به نسبت خریداران و روند نزولی معاملات در بازار خودرو ایران، بار دیگر شاهد ریزش قیمت‌ها خواهیم بود.

طبق جدیدترین اخبار خودرو، بررسی‌های میدانی از بازار ایران حاکی از رکود ادامه دار و ریزش مجدد قیمت‌ها در بازار محصولات داخلی، مونتاژی و حتی وارداتی است. این ریزش که ناشی واردات محدود خودرو و تصویب طرح واردات خودروهای کارکرده به ایران است، بازار خودرو کشور را به خوابی عمیق فرو برده و در این بین بسیاری از خریداران نیز منتظر فرصتی برای خرید خودرو مورد نظر خود با توجه به همین شرایط موجود هستند.

خواب زمستانی بازار خودرو ایران در تابستان ۱۴۰۳

بازار خودرو ایران بازار خودرو ایران

برخی از فعالان برجسته این حوزه معتقدند که با توجه به عدم تشکیل کابینه دولت چهاردهم در شرایط فعلی، قیمت خودرو تا پایان تابستان جاری دچار رکورد سنگین تری خواهد شد و تعداد فروشندگان از خریداران بیشتر می‌شود. مدتی پیش نیز رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو از رکود بازار خودرو ایران تا سه ماه آینده خبر داده بود.

در حال حاضر مصرف کنندگان همچنان چشم انتظار تعیین تکلیف بازار خودرو هستند چراکه هم قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته و هم انتشار اخبار مختلف توانسته اثر قابل توجهی بر داد و ستدها در بازار بگذارد. کمبود نقدینگی، واردات خودروهای نو و کارکرده و افزایش طرح‌های فروش شرکت های خودروساز داخلی و مونتاژی همگی دست به دست هم داده تا تابستان ۱۴۰۳ رکورد زده و به یکی از کم رونق ترین فصول برای معامله خودرو در چند سال اخیر تبدیل شود.

آخرین وضعیت قیمت خودرو داخلی در بازار – مرداد ۱۴۰۳

بازار خودرو ایران بازار خودرو ایران

طی چند روز گذشته، قیمت محصولات ایران خودرو از جمله پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار 660 میلیون تومان اعلام شده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ و پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ به ترتیب 760 میلیون تومان و ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان به فروش رفتند. پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ اما 845 میلیون تومان قیمت پیدا کرد. بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار به قیمت ۹۳۵ میلیون تومان عرضه شده است.

از سویی دیگر دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ با قیمت 980 میلیون تومان معامله شده و افت فاحشی را تجربه کرده است. رانا پلاس مدل ۱۴۰۳ در طول یک هفته گذشته در حدود 610 میلیون تومان قیمت پیدا کرد. سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار 700 میلیون تومان فروخته شد.

اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز به قیمت 537 میلیون تومان رسیده است. همچنین ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ در بازار 420 میلیون تومان و شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش قیمت به 805 میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک R دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با قیمت 415 میلیون تومان به فروش رفته است.

در جدول زیر میانگین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی آمده است. قیمت خودرو در مناطق مختلف متفاوت بوده و در جدول ذیل به میانگین قیمت‌ها اشاره شده است.

نام خودرو قیمت بازار در مرداد 1403
پژو پارس سال (LX) ۱۴۰۲ 845 میلیون تومان
پژو ۲۰۷ TU3 مدل ۱۴۰۲ 635 میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ 660 میلیون تومان
پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU5 مدل ۱۴۰۳ 1 میلیارد و 20 میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده ای مدل ۱۴۰۳ 760 میلیون تومان
تارا اتوماتیک ۷2 مدل ۱۴۰۳ 915 میلیون تومان
تارا اتوماتیک ۷2 مدل ۱۴۰۲ 880 میلیون تومان
رانا پلاس سقف شیشه ای مدل ۱۴۰۳ 610 میلیون تومان
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ 980 میلیون تومان
دنا پلاس ۵ دنده توربو مدل ۱۴۰۲ 760 میلیون تومان
دنا پلاس دنده توربو چهار ایربگ مدل ۱۴۰۲ 930 میلیون تومان
اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ 537 میلیون تومان
پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ 319 میلیون تومان
ساینا S دنده ای مدل ۱۴۰۳ 420 میلیون تومان
سمند سورن پلاس مدل ۱۴۰۳ 700 میلیون تومان
اریسان ۲  مدل ۱۴۰۳ 450 میلیون تومان
تیبا ۲ رینگ فولادی مدل ۱۴۰۱ 305 میلیون تومان
شاهین G اتومات مدل ۱۴۰۳ 805 میلیون تومان
کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ 415 میلیون تومان

از جدیدترین خودروهای تولید داخل می‌توان به سایپا اطلس آپشنال و تارا برقی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این دو محصول جدید که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
پژو ۲۰۷ صندوق دار به خط تولید ایران خودرو بازگشت ورود دادستانی به پرونده دپو ۷۵ هزار دستگاه خودرو در ارگ جدید بم خرید و فروش کارت ملی برای واردات خودرو چه عواقبی دارد؟

نظر شما