شناسهٔ خبر: 68034833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه‌گذار خارجی برای ایجاد مینی پالایشگاه نفت در سبزوار اعلام آمادگی کرد

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذار خارجی از کره جنوبی برای راه‌اندازی یک مینی پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار اعلام آمادگی کرده است تا نسبت به تولید فرآورده از نفت سنگین در این پالایشگاه اقدام شود.

صاحب‌خبر -

حسن نوری‌زاده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید خود از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار افزود: این سرمایه‌گذار بنا دارد ۷۶۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی مینی پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار هزینه کند.

وی بیان کرد: مدیریت مرحله نخست از بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در قالب ۱۰۰ هکتار به هیات مدیره واگذار و مدیرعامل جدید (محمود فتح الهی) برای آن تعیین شده است، مالکیت این میزان زمین با مشکلاتی مواجه بود که با کمک دستگاه قضا و استفاده از اختیارات کمیسیون ماده ۲۱،دستورالعمل ضوابط واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی استان رفع شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: امکانات زیربنایی و روبنایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نظیر فضای سبز و خیابان بندی، ترانس با ولتاژ برق ۲۰ کیلوولت، شبکه ریلی و انتقال آب از سه حلقه چاه تاکنون برای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار تامین شده است.

نوری زاده با اشاره به برگزاری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی سبزوار در سفر به این شهرستان که در روزهای اخیر انجام شد، ادامه داد: در نشست این کارگروه مشکلات ۱۳ شرکت اقتصادی بررسی و راه‌حل مقتضی برای حل مشکلات آنها تصویب شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز در این باره گفت: معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با حضور در این شهرستان به منظور بررسی و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی از شرکت مس آراک سپاهان (تولیدکننده کاتد مس) نیز بازدیدکرد و دستور بررسی برخی مسائل این واحد را به منظور رعایت قانون و کمک به تولید صادر نمود.

حسین شریعتمدار طهرانی افزود: در این بازدید مباحث مرتبط با تولید، انتقال واحد به مکان جدید، راه‌اندازی طرح توسعه‌ای، مدیریت پسماند و موارد فنی مرتبط برای صدور مجوز شرکت بررسی و دستور لازم در راستای تسریع در حل مسائل این واحد تولیدی صادر شد.

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در استان خراسان رضوی کیلومتر ۳۵ جاده سبزوار – مشهد با مساحت یک هزار و ۲۰۰ هکتار در شاهراه ترانزیتی شمال شرق کشور که از جنوب در مجاورت کریدور شرقی غربی و از شمال به آزاد راه حرم تا حرم با رویکرد تجاری – صنعتی جهت بارگذاری پایانه های صادراتی صنایع تبدیلی، تکمیلی کشاورزی و معدنی و صنایع نوین، پزشکی، دارویی و نساجی در نظر گرفته شده است.

نظر شما