شناسهٔ خبر: 68034528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

چرا جو بایدن نمی‌تواند ایران و محور مقاومت را متقاعد به انصراف از پاسخ نظامی به اسرائیل کند؟/ رندا سلیم، عضو ارشد اندیشکده «خاورمیانه» واشنگتن پاسخ می‌دهد

عضو ارشد اندیشکده «خاورمیانه» واشنگتن نوشت: در ده ماه گذشته، بایدن ثابت کرده است که بی میل و ناتوان از تغییر رفتار نخست وزیر اسرائیل است؛ ایران و محور خود نیز باور ندارند که بایدن اکنون می تواند این کار را انجام دهد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی‌رغم اصرار آمریکا بر متقاعد کردن ایران و محور مقاومت برای عدم پاسخ نظامی به اسرائیل، تلاش های این کشور ناکام مانده است. اما چرا؟

به گزارش انتخاب، رندا سلیم، عضو ارشد اندیشکده «خاورمیانه» واشنگتن در پاسخ به اینکه چرا جو بایدن نمی تواند ایران و محور مقاومت را متقاعد به انصراف از پاسخ نظامی به اسرائیل کند؟ نوشت:

۱. در ده ماه گذشته، بایدن ثابت کرده است که بی میل و ناتوان از تغییر رفتار نخست وزیر اسرائیل است؛ ایران و محور خود نیز باور ندارند که بایدن اکنون می تواند این کار را انجام دهد.

۲. بایدن چهار ماه دیگر از کاخ سفید می رود. چیز زیادی وجود ندارد که او بتواند به ایران و مقاومت پیشنهاد دهد و آنها اعتماد کنند که بایدن می تواند از پس عمل به وعده اش بر بیاید. 

 ۳. بایدن به جنگ با ایران نمی رود. این میراثی نیست که او می خواهد با آن شناخته شود. ایران و مقاومت هم این را می دانند.  

 بایدن و مشاوران او و سیاست های شکست خورده آنها در خاورمیانه، منطقه را به جایی رساند که اکنون درگیر آن هستیم و آمریکا را در کنار دولت اسرائیل قرار داد که مرتکب نسل کشی می شود. این میراث بایدن است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما