شناسهٔ خبر: 68034379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رضایی در تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ترور شهید هنیه ارتباطی با مسئله نفوذ ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترور شهید هنیه حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست. شبکه‌های جاسوسان موساد در داخل و خارج شناسایی و منهدم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «ابراهیم رضایی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون در گفت‌وگویی طی سخنانی اظهار داشت: دومین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوع ترور شهید اسماعیل هنیه امروز در محل این کمیسیون با حضور معاون اطلاعات سپاه قدس، معاون امنیت وزیر اطلاعات، معاون امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اطلاعات برگزار شد.

ترور شهید هنیه ارتباطی با مسئله نفوذ ندارد

وی توضیح داد: معاون اطلاعات نیروی قدس در این جلسه تحلیلی از وضعیت منطقه از بعد از عملیات طوفان‌الاقصی تا به امروز ارائه کرد و همین‌طور جزئیاتی از حادثه تروریستی شهید اسماعیل هنیه را به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق گزارش معاون اطلاعات نیروی قدس عملیات طوفان‌الاقصی جهش راهبردی در مبارزات جبهه مقاومت بود و این عملیات، سرعت نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع کرد و برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، موجودیت و هویت این رژیم تهدید شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش معاون اطلاعات نیروی قدس نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به فروپاشی نزدیک و نزدیک‌تر شده است و صهیونیست‌ها چاره‌ای به جز پذیرش شکست ندارند، چراکه به هیچ کدام از اهداف خود طی ماه‌های اخیر نرسیده‌اند.

وی افزود: ۱۰ ماه جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی را دچار فرسایش کرده است. رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به دنبال بازگشت اسرا، انهدام حماس و بازگشت نوار غزه به کرانه باختری بود، اما به هیچ کدام از اهداف خود نرسید. در نتیجه عملیات طوفان‌الاقصی حداقل ۲۰۰ هزار صهیونیست آواره شدند و رژیم صهیونیستی بعد از شکست در غزه به‌دنبال تغییر صحنه بود و لذا به ترور دست زد.

رضایی گفت: معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که شهید اسماعیل هنیه مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود و به‌صورت رسمی به تهران سفر کرده بودترور شهید هنیه حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست. اقدامات لازم برای بررسی موضوع ترور و تکمیل اطلاعات آن در حال انجام است و اطلاعات کامل مستلزم بررسی دقیق و گذشت زمان است.

رضایی گفت: در بخش دیگر از جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معاون امنیت وزارت اطلاعات گزارشی از ابعاد حادثه ترور اخیر ارائه داد و از جمله مطالبی که وی مطرح کرد این بود که اشراف اطلاعاتی مناسبی وجود دارد و از همه امکانات برای بررسی موضوع ترور شهید اسماعیل هنیه استفاده می‌کنند و اقدامات میدانی وسیع انجام گرفته و اقدامات بزرگی نیز در حوزه آفندی علیه رژیم صهیونیستی در حال انجام است. رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می‌برد. شبکه جاسوسان موساد را در داخل و خارج و در گذشته تا به امروز شناسایی و منهدم شده است. روحیه ارتش و سردمداران رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه اعضای این کمیسیون و تعداد دیگری از نمایندگان حاضر در جلسه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند که حمایت جدی از نیروهای نظامی، دفاعی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور، تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنان، لزوم اقدام متقابل در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه، لزوم اقدام پیش دستانه در جنگ روایت‌ها و اطلاع رسانی جامع به افکار عمومی جهت کسب مرجعیت رسانه‌ای در حوادث، ضرورت تدبیر و اقدام جهت پیشگیری و عدم تکرار حوادث مشابه با استفاده از تجارب گذشته، اتحاد بخش‌های مختلف جهت مقابله با توطئه دشمنان، لزوم برخورد با عوامل سهل انگار احتمالی، لزوم ارتقای سطح حفاظتی شخصیت‌ها و اماکن حیاتی و پر کردن خلأ‌ها با کمک دستگاه‌های مختلف و لزوم جلوگیری از تولید احساس ناامنی در جامعه از جمله محورهایی بود که نمایندگان حاضر در جلسه بر آن تاکید کردند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما