شناسهٔ خبر: 68033644 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

در سلسله نشست‌های هم‌افزایی نخبگانی شهر تهران مطرح شد:

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران مغز متفکر شهرداری تهران است

رئیس اداره شبکه‌سازی نخبگان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: شبکه‌سازی نخبگان از اهداف اصلی اداره امور نخبگان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران محسوب می‌شود و می‌توان آن را راه‌حل مناسبی برای شناسایی و حل چالش‌های مدیریت شهری عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان در حل چالش‌های مدیریت شهری، نشست تخصصی از سلسله نشست‌های هم‌افزایی نخبگانی شهر تهران با عنوان شهرهای آب‌ محور با تأکید بر مدیریت هوشمند آب‌های سطحی در کلان‌شهر تهران توسط گروه شبکه سازی نخبگان و گروه مطالعات فنی - عمرانی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و با همکاری بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مجتبی انصاری، معاون بنیاد نخبگان استان تهران یکی از اهداف این بنیاد را ارتباط و تعامل با سازمان‌های مهم شهر تهران، از جمله شهرداری تهران عنوان کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این نشست نقطه عطفی در روابط مرکز مطالعات با نخبگان باشد و موجب ارتباط هرچه بیشتر نخبگان، با مسائل و چالش‌های شهر تهران گردد.

در ادامه این نشست آراد قنبری‌زاده، رئیس اداره شبکه‌سازی نخبگان مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان ظرفیت‌های این مرکز، این مجموعه را مغز متفکر شهرداری تهران معرفی نمود. وی ضمن بیان ظرفیت‌های پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات از جمله رویدادهای نخبگانی، تألیف و ترجمه کتاب، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، پروژه‌های پژوهشی و فرصت مطالعاتی اساتید، این مرکز را ظرفیت مناسب و مغفولی برای همکاری با متخصصان و نخبگان دانست. قنبری‌زاده، شبکه‌سازی نخبگان را از اهداف اصلی اداره امور نخبگان مرکز مطالعات برشمرد و آن را راه‌حل مناسبی برای شناسایی و حل چالش‌های مدیریت شهری عنوان نمود. وی این شبکه‌سازی را تعاملی سودمند برای نخبگان و همچنین شهرداری دانستند و ابراز امیدواری کردند که حلقه‌های نخبگانی از دل چنین نشست‌های نخبگانی شکل بگیرد. مدیر اداره شبکه‌سازی نخبگان مرکز مطالعات با اشاره به برگزاری نشست تخصصی مشترک با بنیاد نخبگان استان تهران از سلسله نشست‌های هم‌افزایی نخبگانی شهر تهران، ضمن تشکر از آن بنیاد، این نشست را آغاز راه همکاری مرکز مطالعات و بنیاد نخبگان دانست و ابراز امیدواری نمود تعامل با نخبگان به این واسطه هموارتر گردد.

در ادامه این جلسه، حسین شورورزی، رئیس گروه مطالعات فنی- عمرانی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به توضیح اقدامات انجام شده مربوطه در گروه مطالعاتی فنی- عمرانی پرداختند. وی با اشاره به طرح‌هایی از جمله مدیریت سامانه آب‌های سطحی، برداشت بی رویه آب و پایین آمدن تراز آن در سطح شهر تهران، مدیریت آلودگی روان آب در محل، بحث استفاده از هوش مصنوعی در زیرساخت و ...فعالیت‌های انجام شده در این زمینه را تشریح کردند. شورورزی همچنین در پاسخ به سؤالات نخبگان در خصوص مسائلی که نیازمند همکاری چندگانه میان دستگاه‌ها و وزارتین هستند، با استناد بر اسناد فرادستی به روشنی رسالت شهرداری تهران و مرکز مطالعات را تبیین نمود.

انتهای پیام/

نظر شما