شناسهٔ خبر: 68033179 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان انجام شد ؛

امضاء سند تفاهم برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس قرآن کریم

سند تفاهم سه جانبه برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس شیوه وحیانی اقراء و القاء قرآن کریم با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان روز یکشنبه 14 مرداد ماه 1403 در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به امضا رسید .

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، سند تفاهم سه جانبه برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس شیوه وحیانی اقراء و القاء قرآن کریم با حضور امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت‌ الاسلام محمدعلی نجفی مدیرکل تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان روز یکشنبه 14 مرداد ماه 1403 در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به امضا رسید .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این نشست با اشاره به نیاز بشر برای یاری جستن از قرآن کریم و الگو قرار دادن آن در سبک زندگی خود گفت : دستگاه های اجرایی در حکومت اسلامی موظفند تا برای تحقق تک تک آیه های قران قدم بردارند .

طاهری افزود : راه حل همه مشکلات بشر در قرآن است ، اگر مشکلاتی در حوزه حجاب داریم که دغدغه بسیاری از مردم است و اگر تنگناهای اقتصادی وجود دارد که موجب نگرانی برای مردم است ؛ راه حل هایی دارند که به صورت جز به جز در قرآن به آنها اشاره شده و باید برای عبور از این بحرانها از کلام وحی استعانت جست .

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان ضمن دعوت از همه دستگاه های متولی فرهنگی استان برای تشکیل نشستی مشترک تصمیم سازی و رصد فرهنگی و قرآنی در استان تصریح نمود : دستگاه های فرهنگی در طول سال برنامه های متعددی ذیل موضوعات جشنواره یا نمایشگاه یا همایش برگزار می کنند که باید به صورت هدفمند ، مستقیم یا غیر مستقیم موارد و موضوعات قرآنی را در این برنامه ها برای مردم تبیین کنیم .

طاهری با یادآوری برنامه های قرآنی زمین مانده در ادوار گذشته ، به طرح ملی بشری به عنوان دوره تربیت مربی نوین قرآن کریم اشاره نمود و گفت : بعد از سالها این دوره با حضور 150 نفر از قاریان و مدرسان و مربیان قرآن کریم از سراسر استان گیلان به انجام رسید .

وی افزود : به منظور تمرکز زدایی فعالیت‌های قرآنی از مرکز استان و گسترش آن در شهرستانها ، برنامه های ماه مبارک رمضان امسال با توجه به ظرفیت شهرستانها انجام گردید ؛ همچنین برگزاری نخستین دوره لیگ قرآنی ضحی ، در قالب مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم در گیلان به صورت تیمی و در قالب تیم های سه نفره در سطح استان و با حضور 125 تیم و در قالب قرارگاه فرهنگی شهید آوینی در حال برگزاری است که تا بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت .

طبق تفاهم نامه امضا شده بین مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ؛ دوره آموزش تربیت مدرس شیوه وحیانی اقراء و القاء قرآن کریم برگزار می شود .

نظر شما