شناسهٔ خبر: 68033177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی تالش خبر داد

رفع تصرف بیش از ۳۶ هزار متر مربع اراضی ملی در تالش

فرمانده انتظامی تالش از رفع تصرف ۳۶ هزار و ۴۹۴ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان به ارزش ۲۶۵ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال در شهرستان خبر داد و گفت: ۱۱ متهم این پرونده‌ها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد رستمی امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ اظهار کرد: در پی از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در این شهرستان تالش، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد و مأموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل‌های اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، این افراد ۳۶ هزار و ۴۹۴ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با اشاره به معرفی ۱۱ متهم این پرونده‌ها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را ۲۶۵ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال برآورد کردند.

رستمی تصریح کرد: با حکم قضائی و به استناد قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی با اشاره به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مأموریتی مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

نظر شما