شناسهٔ خبر: 68032602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عفونت‌های پنوموکوکی از علل فوت کودکان/ واکسن پنوموکوک اجباری شد

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از واکسیناسیون سراسری پنوموکوک در کشور خبر داد و گفت: واکسن پنوموکوک برای کودکان دو ماهه در سراسر کشور در دسترس است.

صاحب‌خبر -

سیدمحسن زهرایی با اشاره به واکسیناسیون سراسری پنوموکوک برای کودکان زیر دو سال کشور اظهار کرد: بیماری‌های بسیار خطرناک ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌تواند در گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان زیر دو سال مشاهده شود.

وی با بیان اینکه عفونت‌های پنوموکوکی یکی از عوامل مرگ و میر کودکان زیر دو سال به شمار می‌رود، افزود: تلاش‌های وزارت بهداشت برای بهره‌مندی بیشتر کودکان از حق سلامتی به ثمر نشست و مراحل ساخت و عرضه واکسن پنوموکوک کامل شد و در بیست و سوم اردیبهشت سال جاری هفت استان خراسان‌های رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام، تحت پوشش واکسیناسیون پنوموکوک قرار گرفتند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت عنوان کرد: از شنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۳ نیز در سراسر کشور واکسن پنوموکوک برای کودکان دو ماهه در دسترس است؛ طبق برنامه کشوری واکسیناسیون، واکسن پنوموکوک در سه نوبت دو ماهگی، چهار ماهگی و ۱۲ ماهگی به نوزادان تزریق می‌شود.

زهرایی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که با واکسیناسیون پنوموکوک سالانه از مرگ و میر یک هزار تا ۱۲۰۰ نوزاد و همچنین بستری شدن بیش از ۵۵ هزار نوزاد در بیمارستان، جلوگیری شود.

وی واکسیناسیون پنوموکوک را در کاهش چشمگیر مصرف آنتی‌بیوتیک مؤثر دانست و افزود: این واکسیناسیون مقاومت آنتی‌بیوتیکی که در بیماری‌های پنوموکوکی رو به افزایش است را کنترل و به کاهش بار اقتصادی نظام سلامت کمک می‌کند.

نظر شما