شناسهٔ خبر: 68015224 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

پنوموکوک به سبد واکسیناسیون کودکان اضافه شد

تحریریه جهان صنعت نیوز

مدیر مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اضافه شدن واکسن پنوموکوک به سبد واکسیناسیون این دانشگاه خبر داد و گفت: هدف از این اقدام ارتقای سلامت کودکان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، محمد ناصر رهبر ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه واکسن پنوموکوک به سبد واکسیناسیون این دانشگاه اضافه شد، ابراز داشت: نقش و اهمیت این واکسن پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک نظیر مغز و ریه است.

وی بابیان اینکه ارتقای سلامت کودکان در دستور کار قرار دارد، افزود: این واکسن در سه نوبت سن دو ماهگی، چهار ماهگی و یک سالگی به کودکان تزریق می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه این واکسن در تمامی داروخانه‌ها موجود است، ابراز داشت: ایجاد دسترسی عادلانه و یکسان همه کودکان اعم از فقیر و غنی طی این برنامه در دست اقدام است.

رهبر بابیان اینکه پیشگیری با واکسن و کنترل بیماری‌ها با انجام واکسیناسیون در این دانشگاه پیگیری می‌شود، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا هیچ کودکی در اثر بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن دچار نقص عضو، آسیب و یا فوت نشود.

وی بابیان اینکه ایمن سازی یکی از راه‌های ارزان در کنترل بیماری‌ها است، افزود: این واکسن ۱۰۰ درصد گروه هدف را تحت پوشش واکسیناسیون همگانی قرار می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما