شناسهٔ خبر: 68032463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش ۳۲ درصدی حمل، خرید و فروش سلاح گرم در استان خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: با اقدامات انجام شده در سال گذشته، حمل، خرید و فروش سلاح گرم در استان نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علیرضا باوی امروز _شنبه چهاردهم مرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: حمل و به‌کارگیری غیر قانونی سلاح سرد و گرم، هرساله باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی در سطح استان می‌شود که بعضاً خسارات جبران‌ناپذیر مادی و معنوی زیادی به همراه دارد.

وی افزود: اعمال مجازات‌های سنگین در جهت پیشگیری از وقوع جرم، تنها راه حل کاهش این جرایم نیست و برای پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با سلاح، باید از اقدامات فرهنگی و ارتقای دانش و آگاهی مردم بهره گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: طی اقدامات انجام شده در سال گذشته و با برگزاری جلسات متعدد با شیوخ، بزرگان، ائمه جماعات و نیز همایش‌هایی در قالب «پویش نه به تیراندازی» شاهد کاهش ۳۲ درصدی حمل و خرید و فروش سلاح در استان طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

باوی ادامه داد: از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست می‌شود راهکارهای خود را جهت کاهش این جرایم پیشنهاد داده و مراجع انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضائی نیز ساز و کارهای پیشگیرانه مؤثر را در دستور کار قرار دهند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر استفاده از سلاح گرم در استان باشیم.

نظر شما