شناسهٔ خبر: 68032451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:خراسان جنوبی در دولت سیزدهم به کارگاه سازندگی تبدیل شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در دولت سیزدهم به کارگاه سازندگی تبدیل شد.  استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در دولت سیزدهم به کارگاه سازندگی تبدیل شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز یکشنبه (۱۴ مرداد) در آئین بزرگداشت دهه تولید و تجارت اظهار کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم در خراسان جنوبی شاهد شروع پروژه‌های کلان و زیرساختی از جمله راه‌ آهن، انتقال آب دریای عمان و ... با اعتبارات نجومی بودیم.

وی با بیان اینکه منابع پروژه فراملی راه‌آهن شرق کشور از محل تهاتر نفتی تأمین می‌شود، افزود: به جهت عقب‌ ماندگی های زیرساختی به ارث رسیده، مجبوریم در خراسان جنوبی قبل از توجه به تولید به حوزه زیرساخت‌ها توجه کنیم.

استاندار با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی فعال است، تصریح کرد: در نیمه دوم امسال مرحله چهارم پروژه و بحث لوله‌گذاری را شاهد خواهیم بود که یکی از اهداف این پروژه تأمین آب صنعت است.

به گفته وی؛ در فاز اول میزان آبی که به استان اختصاص داده خواهد شده ۶۰ میلیون متر مکعب در سال است.

قناعت با اشاره به اینکه گازرسانی از دشتک زابل به خراسان جنوبی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم برای جبران افت فشار گاز در زمستان است، افزود: دولت برای آن ۸ هزار میلیارد تومان در فاز اول و دوم تا نهبندان و سربیشه اعتبار گذاشته و اکنون فاز اول آن آماده افتتاح می‌باشد.

وی متذکر شد: بهره‌برداری طرح انتقال گاز به خراسان جنوبی ۱۱ میلیون مترمکعب روزانه به ظرفیت انتقال گاز در استان‌های شرقی می‌افزاید.

استاندار در ادامه گفت: یکی از اتفاقات خوب، ایجاد نیروگاه خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی است که با همکاری جهاد کشاورزی، استانداری و… انجام می‌شود.

قناعت یادآور شد: پیک مصرف برق استان ۴۳۰ مگاوات بوده و اکنون ۴۳۵ مگاوات انرژی نو به همت دولت سیزدهم در دست اجراست که اگر بتوانیم از سهمیه نیروگاه‌های خورشیدی به خوبی استفاده کنیم، تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی از میزان مصرف در زمان اوج نیز رد می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی ۴۵۵ مگاوات بوده و ۲۰ مگاوات آن اجرایی و وارد مدار شده، عنوان کرد: در مجموع ۴۰ مگاوات انرژی نو در استان اجرا شده که ۲۰ مگاوات آن در دولت سیزدهم وارد مدار شده‌ است.

به گفته وی؛ پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی استان از ۱۳ مورد در ابتدای دولت سیزدهم به ۳۱ پروژه در سال جاری رسیده است.

استاندار از فعال بودن ۱۷ پروژه سرمایه‌ گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸ پروژه طی دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

قناعت با اشاره به اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در استان عنوان کرد: در دو سال گذشته ۴۶۶ واحد اقتصادی راکد  و نیمه راکد در این استان احیا و به ظرفیت اسمی رسید.

وی به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه دوبانده‌سازی محور های استان اشاره کرد و ادامه داد: تا قبل دولت سیزدهم در خراسان جنوبی ۷۲۰ کیلومتر باند دوم جاده داشتیم ولی در همین دولت سیزدهم ۲۰۷ کیلومتر باند دوم به باندهای دوم استان افزوده شد و همچنین ۴۸۲ کیلومتر باند دوم جاده نیز در دست اجرا است.

استاندار با اشاره به برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در استان به ۷۴۵ طرح اقتصادی مبلغ ۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

قناعت با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم در جنوب خراسان آن زمان و در خراسان جنوبی فعلی تنها سه پست ۴۰۰ کیلو ولت وجود داشت، گفت: در دو سال گذشته سه پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان‌های نهبندان و فردوس و طبس کلنگ‌زنی شد و در دست اجرا است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی در دولت سیزدهم تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده و اقدامات ارزشمندی در حوزه زیرساخت‌های این استان صورت گرفته است، افزود: همه پروژه‌های استان از سرعت قابل قبولی برخوردار است و امیدواریم این روند در دولت چهاردهم هم ادامه یابد ضمن اینکه بسیاری از مشکلات را باید به صورت مستمر از مرکز پیگیری کرد.

شایان ذکر است؛ در آیین گرامیداشت دهه تولید و تجارت و تجلیل از ۴۴ برگزیده حوزه صنعت، معدن و اصناف استان تجلیل شد.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

برچسب‌ها:

نظر شما