شناسهٔ خبر: 68032436 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون کمیته امداد:

بیشترین روش دریافت زکات به صورت نقدی است

معاون کمیته امداد: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه روش نقدی دربین روش‌های پرداخت زکات بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است، گفت: سال گذشته هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال زکات به صورت نقدی به حساب این نهاد واریز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از کمیته امداد امام خمینی (ره)، حبیب‌اله آسوده افزود: سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۶ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال زکات در سراسر کشور جمع‌آوری شد که از این میزان ۱۴ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال زکات مستحب و ۳ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال زکات واجب بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۸ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز مربوط به فطریات، کفارات و رد مظالم بوده که در سال ۱۴۰۲ جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: بر همین اساس از نظر روش‌های دریافت زکات نیز هزار و 559 میلیارد ریال زکات به صورت نقدی و واریز به حساب امداد و 3 هزار و 707 میلیارد ریال نیز به صورت غیر نقدی و اهدایی به کمیته امداد بوده است.

آسوده اظهار کرد: کمک مستقیم خیران و حامیان نیز در بخش زکات ۱۰ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال را شامل شده است و مراکز نیکوکاری نیز ۱۱ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما