شناسهٔ خبر: 68032275 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد

تحول عظیم در نظام هویتی کشور با اجرای طرح‌های گسترده فناورانه ثبت احوال

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور از سیاست گذاری بلندمدت این سازمان برای ایجاد تحول در نظام هویتی نوین و حرکت به سمت سازمانی هوشمند در ثبت احوال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هاشم کارگر با اشاره به اینکه ساختار حکمرانی داده و سیستم ثبت احوال و آثار حیاتی، ابزارهایی مهم برای تدوین سیاست‌های مناسب و ارزیابی آثار آنها هستند، گفت: این سیستم به دولت ها کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های کلان توسعه را رصد کرده و شاخص‌های مرتبط با آن را سنجیده و بهبود بخشند. 

وی افزود: در راستای چشم انداز سازمان ثبت احوال کشور برای تحقق سازمانی هوشمند و پویا، باز مهندسی متوازن کلیه خدمات با هدف مجازی شدن خدمات و ارتباط و ارائه خدمات به سایر دستگاه‌ها به صورت کاملا الکترونیک، از جنبه‌های فناورانه در اولویت بندی برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت احوال کشور قرار گرفت و در راستای تحقق نظام هویتی هوشمند و تمام الکترونیک و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری گام‌های موثری برداشته شد. 

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ایجاد درگاه خدمات یکپارچه الکترونیک با نام سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سامانه سهیم) به عنوان درگاه اصلی این سازمان برای خدمات الکترونیک به عموم مردم در سال ۱۴۰۱، یکی از اقدامات بزرگ سازمان بود که باعث تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هویتی به شهروندان شد.

کارگر با اشاره به برنامه های در دست اقدام این سازمان بیان داشت: به‌منظور ایجاد ساز و کاری آسان و کارآمد برای اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان در فضای مجازی، این سازمان اقدام به راه اندازی سامانه هُدا نموده است که کسب ‌و کار اینترنتی یا یک سازمان دولتی، هنگامی‌که نیاز به اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان ایرانی را دارد بدون طی روندهای اداری پیچیده، از طریق این سامانه انجام می پذیرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، وی گفت: طرح های گسترده فناورانه در سازمان ثبت احوال کشور در حال اجراست و با این اقدامات در آینده نزدیک شاهد تحول عظیمی در نظام هویتی کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما