شناسهٔ خبر: 68032069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان مطرح کرد

سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی سرآغاز تحولی در کشور و اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این ابلاغ می‌تواند سرآغاز تحول معماری و شهرسازی کشور اصفهان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ نطق خود در صد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی رفتنی است، در این راستا شهادت رهبر شجاع، مجاهد برجسته فلسطین جناب شهید اسماعیل هنیه و شهید فواد را به مسلمین جهان تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: همانگونه که رهبر عزیز و فرزانه ما فرمودند «خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه ذاتی خودمان می‌بینیم» جا دارد همین جا روز خبرنگار را با یاد شهدای خبرنگار در غزه، ۱۶۰ شهیدی که از وضعیت آن‌ها مطلع هستیم، گرامی بدارم و امیدوارم خدای متعال تعجیل در فرج مولای ما مهدی علیه السلام بگرداند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سرانجام پس از شش سال فعالیت منسجم در زمینه‌های تحقیق و هم‌اندیشی و برگزاری جلسات متعدد مشورتی جمعی از نخبگان و متخصصان حوزه معماری و شهرسازی، از دانشکده‌ها و اندیشکده‌های مختلف کشور و البته با همکاری‌های نهادهای مختلف سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و توسط معاون اول وقت ابلاغ شد، با توجه به اینکه شهردار نیز در شعارهای روزهای اول فعالیت خود اشاره به موضوع هویت اسلامی کردند، این ابلاغ می‌تواند سرآغاز تحول معماری و شهرسازی کشور و شهر ما اصفهان مبتنی بر هویت اسلامی و ایرانی باشد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور افزود: کارگروه‌ها باید تشکیل شود و اگر قرار است ۱۴۰۴ بودجه‌ای از سوی مدیریت شهری ارائه شود، با نگاه بر این سند اتفاق بیفتد و ما به صورت کیفی نیز یک ارزیابی نسبت به موضوع داشته باشیم.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا در انتهای سال سوم شورای ششم اصفهان گفت: در این مدت در مجموع ۱۳۵ جلسه کمیسیون فرهنگی ورزشی و اجتماعی را برگزار کردیم که نسبت به ۴ سال دوره پنجم ۳۰ درصد تعداد جلسات بیشتر بوده است، همچنین حدود ۳۰۰ ساعت -جمعیت همکارانم چون ادوار سال اول و دوم و سوم بعضی از دوستان اضافه و کم شدند- نسبت به کمیسیون ۳۰۰ ساعت وقت گذاری اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نشست‌های تخصصی این کمیسیون حدود ۳۰ جلسه بود که اکثر آن‌ها به هم‌افزایی و گفت‌وگو و در نهایت منتج به لوایح و طرح‌هایی شد، ادامه داد: ۶۵ لایحه به کمیسیون ارائه و ۱۱ طرح نیز واصل شد، اما اهم موضوعات بررسی شده در کمیسیون فرهنگی اجتماعی به موضوع مهم بررسی راهبردهای فرهنگی اجتماعی و ورزشی اختصاص داشت؛ در گام دوم ما نسبت به رویدادها حساس بودیم و در این راستا گزارش رویدادها را پیگیری می‌کردیم و عزیزان گزارش‌دهی می‌کردند.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور خاطرنشان کرد: در موضوعات مساعدت‌ها بررسی‌های خوبی صورت پذیرفت و در موضوع بررسی بودجه ما جلسات خوبی را برگزار کردیم؛ در سنوات سه ساله رصد اقدامات فرهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها هم یکی از موضوعاتی بود که انجام شد و سعی کردیم با هم‌افزایی فعالیت‌های فرهنگی را در سطح شهر اصفهان پیگیری کنیم.

وی گفت: درباره موضوع آسیب‌های اجتماعی کارگروه‌های تخصصی و نشست‌های متعددی برگزار شد، به‌عنوان مثال پنجشنبه هفته گذشته در خدمت دوستان و فعالان در عرصه کار کودک یا کودکان کار بودیم که این چندمین جلسه بود که به بلوغ خود رسیده است و امیدواریم بتوانیم اتفاقات ویژه‌ای را در سطح شهر رقم بزنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بحث بودجه‌ای افزود: ما نسبت به سال اول تحویل گرفتن مجموعه شهری و شورا تقریباً تا سال‌جاری یعنی ۱۴۰۳ رشد ۴ برابری را داشتیم، یعنی اگر سال ۱۴۰۰ مصوب بودجه در موضوعات فرهنگی اجتماعی حدود ۵۷۳ میلیارد بود، مصوب ۱۴۰۳ ،۲۱۹۵ میلیارد بوده که این نشان از همت دوستان در مجموعه کمیسیون و همچنین مجموعه مدیریت شهری بود، اما در دل این بودجه موضوعات عمرانی فرهنگی یا ارتقای سرانه‌ها یکی از موضوعاتی بود که ما به‌طور جد پیگیر بودیم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور ادامه داد: از سال ۱۳۹۹ تا سال جاری تعداد پروژه‌های عمرانی فرهنگی اصفهان طبق آنچه سازمان فرهنگی اعلام کرده، ۱۱۱ پروژه است، همچنین تعداد شش پروژه شاخص، تعداد ۲۲ پروژه مهم منطقه‌ای و تعداد ۸۳ پروژه منطقه‌ای است.

نظر شما