شناسهٔ خبر: 68032032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زاخارووا: واشنگتن درصدد وابسته کردن اروپا به منابع انرژی خود است زاخارووا: واشنگتن درصدد وابسته کردن اروپا به منابع انرژی خود است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است واشنگتن در تلاش است تا اتحادیه اروپا را کاملاً به منابع انرژی خود وابسته کند.

صاحب‌خبر -

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد توصیه اتحادیه اروپا به کی یف برای تعلیق ترانزیت نفت روسیه اظهار نظر کرد.

به گفته او «دولت واشنگتن عمیقا به وابستگی کامل اتحادیه اروپا به منابع انرژی آمریکا نیاز دارد.»

پیش از این، پیتر شیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، گفته بود که توقف ترانزیت نفت از روسیه به مجارستان و اسلواکی از طریق کی‌یف توسط بروکسل هماهنگ شده است.

زاخارووا گفت: من اضافه می‌کنم که واشنگتن پشت بروکسل ایستاده است. به همین دلیل است که قرارداد‌های بلندمدت کشور‌های اتحادیه اروپا با روسیه و نورد استریم تضعیف شد.

هفته گذشته، اسلواکی و مجارستان به دلیل اقدامات اوکراین که ترانزیت نفت از شرکت روسی لوک اویل را از طریق خاک این کشور متوقف کرد، از اتحادیه اروپا درخواست کمک کردند.

روز پنجشنبه یک نماینده کمیسیون اروپا گفت که عرضه سوخت به این کشور‌ها توسط سایر تامین کنندگان جبران شده است. در همین راستا کمیسیون از انجام رایزنی‌های فوری در این زمینه خودداری کرد.

روزنامه فایننشال تایمز با استناد به متن نامه والدیس دومبروسکیس، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، روز جمعه گزارش داد که اتحادیه اروپا به مجارستان و اسلواکی توصیه کرده است که نفت روسیه را کنار بگذارند و به دنبال منابع جایگزین باشند.

خبرنگار: اعظم پورکند

نظر شما