شناسهٔ خبر: 68031723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

بهزیستی آذربایجان شرقی ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار را زیر پوشش دارد

تبریز-مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: بهزیستی آذربایجان شرقی ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار را زیر پوشش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرگل صحاف روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعتبارات تخصیصی سفر دوم ریاست جمهوری به بهزیستی آذربایجان شرقی را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: از این مبلغ تاکنون یکصد میلیارد ریال در حوزه تأمین و تهیه جهیزیه مددجویان تحت پوشش جذب شده است و پیگیری‌های لازم برای جذب بقیه اعتبارات نیز ادامه دارد.

به گفته وی از بابت اعتبارات سفر استانی هیأت دولت به آذربایجان شرقی مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای تأمین مسکن مددجویان اختصاص یافته است که هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد.

صحاف با اشاره به اینکه بهزیستی آذربایجان شرقی ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار را زیر پوشش دارد، افزود: این آمار معادل ۵.۷۸ درصد کل مددجویان سازمان بهزیستی کشور را شامل می‌شود که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

وی تعداد افراد مستمری بگیر بهزیستی آذربایجان شرقی را ۹۹ هزار و ۳۹۸ نفر اعلام کرد که این تعداد نیز هفت درصد مجموع مستمری بگیران سازمان بهزیستی در کشور را تشکیل می‌دهد.

صحاف افراد معلول زیر پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۸۸ هزار و ۷۴۶ نفر اعلام و اظهار کرد: این افراد حدود ۶ درصد مجموع معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی را شامل می‌شود که بر این اساس هدف اصلی سازمان توانمندسازی این افراد برای ادامه زندگی مستقل است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مأموریت‌های بسیار مهم بهزیستی است، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را از مهمترین آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی آذربایجان شرقی برشمرد.

صحاف پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را نیازمند همکاری و تعامل سازمان‌ها، نهادها و ادارات اجرایی و خدماتی عنوان کرد و ایجاد وحدت رویه بین دستگاه‌های متولی در این حوزه مهم اجتماعی و فرهنگی را خواستار شد.‌

نظر شما