شناسهٔ خبر: 68030832 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری ۷۵ آزمون استخدامی طی پنج سال توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی

مینا عبادی

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، از برگزاری بیش از ۷۵ آزمون استخدامی در مرکز آزمون جهاد دانشگاهی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدحسن غفوریان در نشستی خبری که به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی راه اندازی شده است که به دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری آزمون استخدامی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: مرکز آزمون جهاد دانشگاهی طی پنج سال اخیر بیش از ۷۵ آزمون استخدامی برگزار کرده است و جمعیتی در حدود بیش از یک و نیم میلیون داوطلب در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند که عمده ترین آن مربوط به آزمون مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش می‌شود که اخیرا برگزار شد.

غفوریان یادآور شد: در حدود پنج سال گذشته در دو زمینه فعالیت جدیدی را در مجموعه جهاد دانشگاهی ایجاد کردیم که مشخصا می‌تواند در خدمت دولت و تحقق اهداف برنامه‌های توسعه دولت قرار گیرد. یکی از آنها ایجاد کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران است. طبق مقررات، مجموعه های دولتی مکلف و ملزم هستند به صورت دوره ای برای ارتقای مدیران خود کانون ارزیابی برگزار کنند تا میدران در آن فرآیند تبدیل وضعیت یابند و ارتقا گیرند. این امر در دولت علاوه بر مدیران به حوزه استخدام هم تسری پیدا کرده است. جهاد دانشگاهی از سال ۹۷ کانون ارزیابی خود را با اخذ مجوز راه انداخته است. ما ظرفیت ارزیابی از حدود ۷۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ را به ۸۰۰۰ نفر در سال ۱۴۰۲ ارتقا دادیم و حدود ۱۷ هزار نفر در این پنج سال در کانون ارزیابی جهاد دانشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه از اوایل دهه هفتاد حوزه آموزشی رسما به اساسنامه جهاد دانشگاهی اضافه شد، توصیح داد: در همان دهه نیز جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی موظف به انجام وظایفی شد، منتها در رویکرد کلان مجموعه جهاد دانشگاهی تلاش بر این بود که در حوزه آموزش و کارآفرینی رویکرد ما کمک به رفع نیازها و مسائل کشور باشد. مساله اشتغال نیز یکی از نیازهای تقریبا مستمر در سالهای قبل بوده است و در سنواتی نزدیک به بحران شد، هرچند در سنوات اخیر شرایط مساعدتر بود. به هر حال ما در حد بضاعت خود در مجموعه جهاد دانشگاهی پیگیر این امر بودیم.
 
غفوریان با بیان اینکه انجام فعالیت‌های وارآفرینانه در جهاد دانشگاهی با سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان آغاز شد، خاطرنشان کرد: بنا شد در اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی جهاد دانشگاهی معین دولت باشد. در سال‌های قبل کمی این مسیر دچار تغییر شد؛ اما اصل این امر باقی ماند. ما برای حوزه کارآفرینی و اشتغال دو نوع فعالیت را پیگیری کردیم، که یکی از آن فعالیت عام با هدف تقویت مهارت آموزی در کشور است که غیر مستقیم به کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور کمک می‌کند.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی سالانه بیش از ۷۵۰ هزار فراگیر در دوره ای آموزشی خود دارد که قریب به ۴۰ درصد این فراگیران یعنی حدود ۳۰۰ هزار نفر فقط از دوره ای آموزش تخصصی جهاد استفاده می‌کنند، با هزینه خود و هدف دار وارد دوره می‌شوند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با اشاره به آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خرد و خانگی در جهاد داشنگاهی درباره اهداف این طرح یادآور شد: جهاد مکلف شد ۵۴ هزار شغل پایدار را در ۳۱ استان کشور ایجاد کند. کارآفرینی و بازاریابی برای محصولات مشاغل خرد و خانگی انجام شد و همچنان این آمادگی وجود دارد. در قانون بودجه تسهیلاتی برای این امر دیده شده است تا این تسهیلات توسط دولت توزیع شود که جهاد دانشگاهی نیز در این امد سهم دارد. ۶۶۰ میلیارد تومان از مجرای جهاد دانشگاهی به کسانی که پروسه ای طی کنند و در سامانه ای مربوطه مشخصات خود را ثبت کنند داده می‌شود. این کار با همکاری جهاد دانشگاهی، وزارت اقتصاد، وزارت کار و شبکه بانکی کشور انجام می‌شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما