شناسهٔ خبر: 68030563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فاز مرمتی حمام شهرک طالقان آغاز شد

رئیس اداره فنی و طرح‌های عمرانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از آغاز فاز مرمتی سال ۱۴۰۳ حمام تاریخی شهرک طالقان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ثمین رضایی رئیس اداره فنی میراث فرهنگی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: در این فاز مرمتی عملیات استحکام بخشی طاق‌ها و پاکسازی و آوار‌برداری صورت می‌گیرد.

رئیس اداره فنی میراث فرهنگی البرز افزود: برخی طاق‌ها و یکی از دیواره‌های حمام شهرک دچار آسیب و تخریب شده به گونه‌ای که باعث انسداد درب ورودی شده است.

وی با اشاره به اینکه مدت این قرار داد دو ماه است، و تجهیز کارگاه توسط پیمانکار انجام شده، گفت: پاکسازی، آوار‌برداری و شمع‌گذاری برای استحکام‌سازی طاق‌ها از اقداماتی است در این فاز مرمتی برای جلوگیری از ریزش صورت می‌گیرد.

رضایی با بیان اینکه مرمت‌ها از محل اعتبارات عمرانی استانی صورت می‌گیرد، افزود: سال‌های آینده در فاز‌های بعدی مرمت به سراغ مرمت طاق‌ها و جداره‌های داخلی می‌رویم.

حمام تاریخی شهرک طالقان در زمان سلطنت محمد شاه قاجار در سال ١٢٦٢ ه. ق به‌دستور پاشاخان و توسط میرزا احمد ساخته شده است. این اثر به شماره ٧ ٦٢ در تاریخ ١٢/١١/١٣٨١ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

انتهای پیام/

نظر شما