شناسهٔ خبر: 68030537 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اژه‌ای در مراسم بزرگداشت سالروز حقوق بشر اسلامی:

همه آزادگان جهان باید قدم‌های بلندتری برای افشای جنایات صهیونیست‌ها در غزه بردارند

اژه‌ای در مراسم بزرگداشت سالروز حقوق بشر اسلامی: رییس قوه قضاییه گفت: همه کشورهای اسلامی و همه آزادگان جهان باید قدم‌های بلندتری را برای افشای جنایات صهیونیست‌ها در غزه بردارند. می‌گویند به دنبال صلح هستند اما همزمان بدترین سلاح‌ها را به کار گرفتند. همچنین بر کشورهای اسلامی و همه آزادگان جهان فرض است اقدامات بازدارنده‌ای برای جلوگیری از جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها در غزه انجام دهند. اقدامات کشورهای اسلامی و آزادگان جهان باید به نحوی باشد که در آینده نیز شاهد این جنایات سفاکانه صهیونیست‌ها نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم گرامی داشت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و اعطای هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی، گفت: از دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه آقای غریب‌آبادی که این نشست را برگزار کردند، تشکر می‌کنم. شهدای دفاع مقدس و شهدای محور مقاومت، جان خودشان را فدا کردند تا عزت و سربلندی را برای جامعه خود فراهم آوردند. ضایعه شهادت شهید راه مقاومت شهید اسماعیل هنیه را تسلیت عرض می‌کنم و از سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی که جبهه مقاومت را فرماندهی کردند و شهید امیرعبداللهیان که پشتیبانی می‌کردند، یاد می‌کنم. یاد می‌کنم از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) که بیش از ۶۰ سال پیش خطر رژیم صهیونیستی را به گوش جهانیان رساندند و فریاد زدند که ای مسلمین و آزادگان جهان این رژیم غاصب صهیونیستی نه تنها برای کشورهای اسلامی و فلسطین خطرناک است که عنصر پلید و زشتی است که نکبت او همه جا را فرا خواهد گرفت. طول عمر با عزت برای رهبر انقلاب از خداوند مسئلت دارم که یک لحظه در مبارزه علیه ظلم از پای نایستاد و از این مسئله غافل نشد.

واژه‌ها از بیان جنایت رژیم صهیونیستی قاصرند

وی افزود: امروز واژه‌ها قاصرند که جنایت، آدمکشی، نسل کشی، شکنجه‌گری را برای این رژیم سفاک به کار ببریم. امروز این مراسم به مناسبت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی برگزار شده است؛ انسانی که خداوند به او کرامت بخشیده و اشرف مخلوقات الهی است، انسانی که می‌تواند نور باشد و برای محیط نور افشانی کند و بر ظلمات عرصه را تنگ کند، انسانی که می‌تواند محیط زیست را با صلح و آرامش به کمال عالی برساند. همین انسان می‌تواند در مسیر حیوانیت قرار گیرد و جنگ را توسعه دهد. ما همه منتظر منجی هستیم؛ همه مجاهدین و  همه تلاشگران در مسیر حقیقت منتظر هستند، منجی عالم بشریت بیاید تا با کمک مجاهدین در راه خدا جهان پر از ظلم شده را نجات دهد و از خون‌هایی که به ناحق ریخته شده، خون‌خواهی کند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این انسانی که می‌تواند حیات داشته باشد، می‌تواند با عمل خود دو روی ظاهر و باطن داشته باشد، انسانی که می‌گوید برای صلح جهانی بمب اتمی می‌سازم، برای دفاع از حقوق بشر تحریم ظالمانه می‌کنم و انسان‌ها را به نابودی می‌کشانم، بیش از ده ماه از جنایات رژیم سفاک در  غزه و رفح حمایت می‌کنم، تمام خانه‌ها و آشیانه‌ها را تخریب می‌کنم، زن بی دفاع و کودک و مرد را شهید می‌کنم. بیمارستانی که تحت مداوای بیماران است را تخریب می‌کنم. این انسانی که اینقدر وحشی است را افشا می‌کند. این انسان کیست؟ حقوق این انسان چیست؟ کدام انسان، انسان وحشی و کدام انسان سالم و کامل است. هرکسی نام انسان بر او نهادینه شده است،‌ اگر می‌خواهیم از حق انسان دفاع کنیم باید انسان را بشناسیم. کدام مکتبی می‌تواند تعریف انسان را مطرح کند و از او دفاع کند؟ اگر کسی بهتر از قرآن سراغ دارد که تعریف انسان و دفاع از حق داشته باشد، بگوید.  اگر چنانچه معرفت به قرآن داشته باشیم، می‌دانیم انسان کیست، حق او چیست و مسیر او کجاست.

وی عنوان کرد: امروز وظیفه سنگینی داریم. یکی از وظایف ما این است که انسان را به همدیگر بشناسانیم. غربی‌ها چه تعریفی از انسان دارند که اینگونه آدم می‌کشند. باید با قرآن تعریف انسان را به دنیا و محیط پیرامون بشناسیم.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: همه کسانی که برای مردم مظلوم غزه جمع شدند با رژیم سفاک در ده ماه ۴۰ هزار نفر را شهید کردند، بیش از ۹۱ هزار نفر را مصدوم کردند و  برخی از آنان قطع عضو شدند. خانه و کاشانه‌ها را تخریب کردند. هزاران نفر آواره شدند. دارو و درمان را از آنان مضایقه کردند. این چه ساز و کار حقوق بشر ‌در دنیا است. امروز در جهان بسیاری از مردم بیدار و هوشیار شدند اما کافی نیست.

رئیس عدلیه بیان داشت: همه کشورهای اسلامی و همه آزادگان جهان باید قدم‌های بلندتری را برای افشای جنایات صهیونیست‌ها در غزه بردارند. می‌گویند به دنبال صلح هستند اما همزمان بدترین سلاح‌ها را به کار گرفتند. همچنین بر کشورهای اسلامی و همه آزادگان جهان فرض است اقدامات بازدارنده‌ای برای جلوگیری از جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها در غزه انجام دهند. اقدامات کشورهای اسلامی و آزادگان جهان باید به نحوی باشد که در آینده نیز شاهد این جنایات سفاکانه صهیونیست‌ها نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: کمترین کار و توقع از کشورهای اسلامی آن است که حداقل تجارت و مراودات مالی خود را با صهیونیست‌ها قطع کنند. اگر صهیونیست‌ها به واسطه جنایات بی‌شمار خود در غزه به پیروزی دست یابند، به آنجا اکتفا نخواهند کرد و فردا روز به لبنان تجاوز می‌کنند و پس‌فردا کشور اسلامی دیگری را هدف قرار می‌دهند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وظایف خطیر امت اسلامی و آزادگان جهان در قبال جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه تصریح کرد: امروز وظیفه امت اسلامی و همه آزادگان جهان برای جلوگیری از جنایات بی‌شمار و سبعانه صهیونیست‌ها در غزه بسیار سنگین است.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: مستکبرین که مدعیان دروغین حقوق بشر هستند به اسم حمایت از حقوق بشر، به کشورها حمله می‌کنند و آدمکشی می‌کنند و زیرساخت‌های کشورهای مستقل را نابود می‌گردانند و دانشمندان آنان را ترور می‌کنند؛ آیا رویه این رژیم‌های مدعی طی دهه‌های اخیر غیر از این بوده است؟!

 

انتهای پیام/

نظر شما