شناسهٔ خبر: 68030403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

درآمدزایی ۴۶۲ میلیاردی شرکت های دانش بنیان  زنجان در سال گذشته

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: درآمد شرکت های دانش بنیان در سطح استان زنجان در سال گذشته به ۴۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، عباسعلی زمانی ظهر روز یکشنبه( ۱۴ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل شرکت های دانش بنیان
۱۱۳ شرکت در پارک علم و فناوری استان زنجان در حال فعالیت است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در این زمینه در رتبه ۱۴ در سطح کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات شاخص عملکرد استان در توسعه اقتصاد دانش بنیان در سال گذشته بیان کرد: این اقدامات شامل افزایش بهره وری کنترل آلودگی منابع آب خاک و گیاه در صنایع فرآوری معدنی،
ارتقا زنجیره تولید و ارزش محصولات کشاورزی بومی  استان و کنترل آلودگی زیست محیطی سموم و فلزات سنگین بوده است و در رتبه ۱۲ کشوری قرار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه ۳۰ پارک علم و فناوری در سطح استان زنجان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۲۱ پارک علوم پایه، ۴ پارک سلامت و پنج مرکز رشد دانشگاه زنجان است. 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به تقسیم بندی شرکت های دانش بنیان بر اساسنوع مجوز که به نوپا،نوآور و فناوری تقسیم بندی می‌شود ، اظهار کرد: در سطح استان زنجان ۷۸ درصد شرکت های دانش بنیان نوپا، فناوری ۶ درصد و نوآور ۱۶ درصد است که تعداد شرکت های نوپا استان نسبت به فرم کشوری ۱۰ درصد بالاتر است.

زمانی در ادامه با اشاره به تقسیم بندی شرکت های دانش بنیان سطح استان  بر اساس حوزه فعالیت، بیان کرد: این شرکت ها در حوزه های ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته،فناوری اطلاعات و ارتباطات، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، برق، الکترونیک و فتونیک، فناوری های زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی و.‌.است.

وی با اشاره به تعداد افراد شاغل در شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان زنجان، بیان کرد: در حال حاضر  یک هزار و ۲۴۷ نفر در شرکت های دانش بنیان استان اشتغال فعال دارند.

وی در ادامه با اشاره به درآمد زایی شرکت های دانش بنیان استان در سال گذشته گفت: درآمد شرکت های دانش بنیان در سطح استان زنجان در سال گذشته به ۴۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما