شناسهٔ خبر: 68029259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

میزان آلودگی هوای امروز تهران؛ یکشنبه ۱۴ مرداد/ هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۱۵ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۲۵۹ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد.

پردیس با شاخص ۱۵۳، چشمه با شاخص ۱۵۳، ژئوفیزیک با شاخص ۱۵۷، شریف منطقه دو با شاخص ۱۵۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۵۶ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۶۳، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۱۰۱، باقرشهر با شاخص ۱۴۴، پاسداران با شاخص ۱۱۸، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۴۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۳۸، دانشگاه تهران با شاخص ۱۱۸، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۴۶، سلامت با شاخص ۱۱۱، بر مدار ناسالم (نارنجی) است.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۳۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۴۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۲۴، شهریار با شاخص ۱۰۶، علم و صنعت با شاخص ۱۱۴، قدس با شاخص ۱۰۶، لواسانات با شاخص ۱۴۳ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۳۳ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۹۱، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۷۷، امام خمینی با شاخص ۹۴، باغستان شهریار با شاخص ۹۰، پارک رازی با شاخص ۸۰، پاکدشت با شاخص ۷۰، پونک با شاخص ۷۳، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۷ و دماوند با شاخص ۹۳، سالم (زرد) ثبت شدند.

قابل توجه است که ایستگاه‌های رباط کریم با شاخص ۸۴، سرخه حصار با شاخص ۵۴، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۴، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۷۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۵، ملارد با شاخص ۷۴ و ورامین با شاخص ۸۲، در موقعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا غلظت آلاینده ازن بیشتر و نخستین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده ازن» با میانگین ۱۲۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

نظر شما