شناسهٔ خبر: 68029085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازسازی ۲۵۰ واحد مسکونی زلزله زده در کاشمر آغاز شده است

مشهد-ایرنا- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده در کاشمر آغاز شده و هم اکنون پی کنی ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی نیز انجام شده که از این تعداد پی ریزی یا فونداسیون ۸۰ واحدبه اتمام رسیده است.

صاحب‌خبر -

سید رضا عباسی نیشابوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: عملیات آواربرداری منازل روستایی تخریب شده در مراحل پایانی قرار دارد و تاکنون آواربرداری حدود ۹۰۰ واحد اتمام یافته است.

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی روستایی یاد شده از محل تسهیلات مسکن روستایی بازسازی می شود اما پرداخت کمک های بلاعوض در این خصوص و همچنین ارائه تسهیلات مسکن شهری نیازمند پرداخت و تخصیص تسهیلات دولتی است که اگر این تسهیلات پرداخت نشود بازسازی مناطق شهری با وقفه مواجه خواهد شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: به مردم منطقه زلزله زده کاشمر توصیه می شود خودشان در حوزه بازسازی منازل آسیب دیده مشارکت فعال داشته باشند تا کار بازسازی، به سرعت به سرانجام برسد چرا که دولت فقط در این بخش تسهیلگری می کند.

عباسی افزود: بنیادمسکن هم اکنون میلگرد، سیمان، اسکلت پیچ و مهره ای و دیگر اقلام ساختمانی را در منطقه کاشمر ذخیره کرده و آماده ارائه آنها به مردم است.

وی توصیه کرد: مردم هرچه سریعتر با پیمانکاران قرارداد بسته و عملیات اجرایی بازسازی منازلشان را شروع کنند تا در ادامه روند بازسازی، بنیاد مسکن با تشکیل پرونده، آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی کرده و اقلام مورد نیاز از جمله سیمان و میلگرد را در اختیارشان قرار دهد.

براساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، زلزله ۲۹ خرداد ماه امسال در کاشمر ۲۱ هزار و ۶۹ میلیارد ریال خسارت در بخش های مختلف خانگی، زیرساختی و کشاورزی این شهرستان ایجاد کرد.

در زمین لرزه یاد شده ۹۵۲ واحد مسکونی شهری و هزار و ۵۵۱ واحد مسکونی روستایی به کلی آسیب دیده و نیازمند تخریب و ساخت دوباره شدند.

همچنین ۲ هزار و ۴۹۶ واحد مسکونی شهری و هزار و ۲۰۷ واحد مسکونی روستایی شهرستان کاشمر دچار خسارت شد و به تعمیر نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، بر اثر زلزله پنج ریشتری ۲۹ خرداد ماه در کاشمر چهار نفر فوت کردند و ۱۱۵ نفر نیز مصدوم شدند.

جمعیت شهرستان کاشمر ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

نظر شما