شناسهٔ خبر: 68028498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

میدل ایست آی: سفر نتانیاهو به واشنگتن مسیر را برای جنگ منطقه‌ای هموار ساخت

امیرمحمد سهرابی

همزمان با افزایش تحریکات نظامی رژیم صهیونیستی، اکنون بیش از هر زمان دیگری واضح است که سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» جنگ‌طلب در کنگره آمریکا که با تشویق ایستاده نمایندگان همراهی شد، آغازگر جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی پس از آنکه در تحقق اهداف خود در جنگ علیه نوار غزه ناکام مانده، اخیرا دست به ترور فرماندهان ارشد و چهره‌های برجسته حزب‌الله لبنان و جنبش حماس زده است؛ اقداماتی که تحت حمایت آمریکا بوده و موجب می‌شود جنایات جنگی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ادامه یابد.

پایگاه خبری «میدل ایست آی» در گزارشی با اشاره به ترورهای اخیر رژیم اشغالگر می‌نویسد: «اولین پاسخ ایالات متحده به ترورهای اخیر در بیروت و تهران از جانب وزیر دفاع لوید آستین اعلام شد. او در واکنش به این اقدامات اسرائیل بر حمایت تمام‌قد از تل‌آویو تاکید کرد و در عین حال متعهد شد که اگر اسرائیل مورد حمله قرار بگیرد، به کمک آن خواهد شتافت.»

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گذشته یک خانه مسکونی را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد. این حمله چندین شهید و زخمی بر جای گذاشت و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله نیز در این حمله تروریستی به شهادت رسید.

از طرف دیگر، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در پی هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

میدل ایست آی: سفر نتانیاهو به واشنگتن مسیر را برای جنگ منطقه‌ای هموار ساخت مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه در تهران

«میدل ایست آی»، پایگاه خبری مستقر در بریتانیا به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا می‌پردازد و می‌نویسد: «همزمان با اینکه اسرائیل تحریکات نظامی خود را افزایش می‌دهد، اکنون بیش از پیش واضح است که سخنرانی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در کنگره ایالات متحده که مورد تشویق قانونگذاران قرار گرفت، آغازگر جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر بوده است.»

طی هفته گذشته بسیاری از ناظران بر این باور بوده‌اند که سخنرانی نتانیاهو در کنگره و هم‌چنین دیدارش با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «کامالا هریس» معاون ریاست‌جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که نامزد انتخابات ۲۰۲۴ این کشور است و از جمله دیگر مقامات آمریکایی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چراغ سبزی را برای تداوم حملات و جنایاتش نشان داده است.

با این حال، صرف نظر از آنچه پشت درهای بسته صحبت شد، نتانیاهو اهداف خود را برای یک «جنگ همه‌جانبه بدون شروطی نامشخص» بیان کرد.

میدل ایست آی تاکید می‌کند: «این جنایتکار جنگی (نتانیاهو) که در دستیابی به اهداف نظامی خود در غزه ناکام مانده است، وارد واشنگتن شد تا جنگ علیه ایران را اعلام و کارزار نسل‌کشی خود علیه فلسطینیان را طولانی‌تر کند. عملکرد نتانیاهو در حین سخنرانی رقت‌انگیز و مملو از دروغ‌های آشکار در سطوح مختلف بود. مشخص بود که او سعی می‌کرد شبیه روسای جمهور ایالات متحده در سخنرانی‌های سالانه به‌ نظر برسد. او چندین سرباز اسرائیلی و اسرای سابق را به رخ کشید و داستان‌های جعلی شجاعت را در یکی از تحقیرآمیزترین و خفت‌بارترین روزهای تاریخ رژیم صهیونیستی به اشتراک گذاشت.»

این گزارش با اشاره به اسرای صهیونیستی و تلاش رژیم اشغالگر برای آزادی آنها می‌نویسد: «نیازی به گفتن نیست که اگر نتانیاهو درباره آزادی اسرا جدی بود، هرگز رئیس مذاکره کننده فلسطینی (شهید اسماعیل هنیه) را ترور نمی‌کرد.»

میدل ایست آی: سفر نتانیاهو به واشنگتن مسیر را برای جنگ منطقه‌ای هموار ساخت سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

نتانیاهو ماه‌هاست از ورود کمک‌ها به نوار غزه، از جمله غذا و دارو به بیش از دو میلیون نفر جلوگیری کرد و باعث قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار شده است.

وی بر خلاف شواهد غیر قابل انکار ادعا کرد که تل‌آویو هرگز از ورود کمک‌های ضروری غذایی و دارویی به این باریکه جلوگیری نکرد و از اکتبر گذشته ۴۰ هزار کامیون کمک‌رسانی وارد غزه شده است؛ اما داده‌های سازمان ملل متحد داستان دیگری را روایت می‌کند و به سادگی نشان می‌دهد که سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره دروغ و کذب بودند.

نتانیاهو نه تنها هیچ دستاورد سیاسی و نظامی در غزه کسب نکرده و تمایلی برای تغییر مسیر کنونی نداشته، برعکس تلاشش این بوده تا درگیری را تشدید کند و ایالات متحده را به یک «جنگ منطقه‌ای» بکشاند.

میدل ایست آی در پایان می‌افزاید: «با این حال، ایالات متحده بارها ادعا کرده که در تلاش است تا به هر قیمتی از آتش جنگ خاورمیانه جلوگیری کند زیرا این جنگ و ناآرامی‌ها در منطقه مسئولیت‌های جهانی آمریکا را مختل و استراتژی‌های ژئوپلیتیک آن را از مسیر خارج می‌کند. هم‌چنین می‌تواند منجر به شکست قاطع دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر شود.»

انتهای پیام

نظر شما