شناسهٔ خبر: 68028164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشدید درگیری‌ها در جنگ روسیه و اوکراین / ۱۱۵ نظامی اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند

تهران - ایرنا- منابع خبری در ارتش روسیه با اشاره به تشدید درگیری‌ها در خط مقدم با نظامیان اوکراینی؛ از کشته شدن دست کم ۱۱۵ نظامی اوکراینی طی ۲۴ ساعت اخیر خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، الکساندر گوردیف، رییس بخش مطبوعاتی یک گروه نظامی ارتش روسیه موسوم به "واستوک" در مصاحبه با خبرگزاری تاس اعلام کرد که در طی شبانه روز گذشته نیروهای ارتش این کشور علاوه بر پیشروی و بهبود وضعیت استقرار نظامیان در خطوط مقدم؛ خسارات و صدمات سنگینی به ارتش اوکراین وارد کردند.

وی افزود: سربازان گروه "واستوک" در شش منطقه به مواضع نیروهای اوکراینی حمله کردند که علاوه بر کشته شدن ۱۱۵ سرباز اوکراینی، همچنین تجهیزات نظامی از جمله یک تانک "تی-۷۲"، چندین سلاح و مهمات نظامی، ۶ فروند هواپیما بدون سرنشین و ۵ مرکز مهمات متعلق به آنها را نیز مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

در نتیجه این عملیات نیروهای اوکراینی دیگر توانی برای پیشروی و تقویت مواضع خود در این مناطق را نداشته و مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
وی سه روز پس از آن و در تاریخ پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنج اسفند ۱۴۰۰) یک عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

نظر شما