شناسهٔ خبر: 68028088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزار و ۳۰ کودک در چهارمحال و بختیاری علیه پنوموکوک واکسینه می‌شوند هزار و ۳۰ کودک در چهارمحال و بختیاری علیه پنوموکوک واکسینه می‌شوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز واکسیناسیون پنوموکوک شیرخواران ۲ ماهه، هزار و ۳۰ کودک در استان علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

وبدا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز واکسیناسیون پنوموکوک شیرخواران ۲ ماهه، هزار و ۳۰ کودک در استان علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

به گزارش وبدا، دکتر صالحی فرد در تشریح این خبر اظهار کرد: واکسیناسیون به‌هنگام، از مرگ و میر بیش از ۳ میلیون کودک در جهان طی یک سال جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز واکسیناسیون کودکان علیه ۱۰ بیماری انجام می‌شد افزود: همزمان با چهلمین سال توسعه برنامه واکسیناسیون در کشور، تزریق واکسن پنوموکوک بصورت سراسری برای کودکان دوماهه آغاز شده است.

دکتر صالحی فرد ادامه داد: این واکسن از ابتلا به بسیاری از عفونت‌ها همچون عفونت پرده‌های مغز یا مننژیت، عفونت گوش میانی، سینوزیت، عفونت لایه‌های داخلی قلب، عفونت‌های ریوی (ذات الریه)، عفونت‌های استخوان، تورم و عفونت مفاصل و... جلوگیری می‌کند.

 وی ادامه داد: این واکسن غیرزنده طی سه نوبت برای کودکان در ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی، شامل نیم سی سی به صورت عضلانی و عمیق در قسمت قدامی و خارجی ران سمت راست تزریق می‌شود.

به گفته دکتر صالحی فرد؛ هم اکنون ۷ هزار و ۵۰۰ دز واکسن پنوموکوک برای چهارمحال و بختیاری تهیه و درپایگاه‌های سلامت سراسر استان توزیع شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه واکسن پنوموکوک در جدول جاری واکسیناسیون کودکان بصورت ممتد انجام خواهد شد گفت: این واکسن همچون سایر واکسن‌های قبلی از روز اول حداکثر تا سه روز پس از تزریق، احتمالا موجب تب خفیف و تحریک پذیری یا بی قراری نوزاد می‌شود که با اقدامات ساده قابل درمان است.

 

نظر شما